Vi må prestere vi se…

Hei og fine kvelden bloggfolk,

Jeg tenker. Vi som kommer i en litt satt alder. Godt voksne. Vi har det ikke lett. Ikke en pupp å dele, ikke en sprettrompe å vise frem. Vi har det kanskje noen av oss, men….Og pupper har vi jo, men om vi kommer på blogglisten av den grunn,,,,tja. Selger vel ikke så veldig akkurat…litt flate romper..hm…duger ikke til en dritt. Vonde å sitte på også.  Flat som ei fjæl. Vi må produsere andre ting, historier om et levd liv. Barndommen min. Bøker jeg leste denne uka. Maten jeg spiste i uke 1/2019. Det er sånn vi må holde på…..Vi må slite vi. Prestere.

Men skal ikke skjære alle over en kam, for det er fart i oss også. Vi har erfaring. Det har ikke dem på 22 vil jeg påstå. Erfaring ved å leve et liv. Livets skole. Det er utdannelsen vi har. Ikke så vanlig med så mye skolegang og sånn for 100 år siden skal jeg si DERE. Lang skolevei hadde vi også. Trasket og gikk i timesvis for å komme til skolen. Ingen som kjørte og henta. Da vi kom hjem klatra vi i trær. Trengte ikke bli kjørt på noe, for vi trena hjemme. Spikka fløyter og hogde ved. Skal si det var saker jeg…

Alt dette dukka opp i hodet mitt nå i dag. Jeg besøkte hjemmet/stedet jeg bodde til jeg var 16 år. Da flytta vi. Mamma og pappa bygde hus. Husbankhus. Det var greier det. Kunne ikke ha takstein på huset engang måtte ha tjærepapp. For at det skulle bli godkjent i husbanken…

Legger ved et meget vakkert bilde. Fra et meget vakkert sted. Med verdens vakreste himmel, akkurat i dag da jeg ramla innom..

Kos dere æ….Grønn te her, må holde liv i ungdommen se…Grønn te er visst noe av det sunneste man kan drikke… #blogg #te #barndom #livetsskole

 

17 kommentarer
    1. Nei. for oss litt oppe i alder holder det ikke med å vise pupp for å komme på blogglista… Jeg viste Ringerikes største kløft, men hjalp det?

    2. He-he, ja her må det alvorlige prestasjoner til 😀 Litt klatring i trær og spikking av fløyter kan sikkert hjelpe på blogg-visninger også 😀 he-he

    3. Hehe, jeg driver og jobber litt med det i disse dager, å prestere. Skikkelig spammer med blogginnlegg for tiden 😉 Noen blir sikkert skikkelig leie av å se hun der evaswindow igjen…huff og huff, kjedelige gamle røya 😉
      Jeg må se hva som skal til for å komme litt opp i lesertall, og det ser ut til at det er om å gjøre å ha flest mulig blogginnlegg i løpet av en dag, det gjør susen visstnok 😉
      Ikke at det er så viktig. Jeg har tydelig hatt nok, siden jeg var en av dem som ble flyttet over 🙂 Og jeg orker ikke så mange innlegg om dagen heller. Skikkelig stress egentlig. Men må jo gjøre meg litt synlig iblant da 😀

      Faktisk lekte jeg litt med tanken i dag, om å vise litt pupp, eller antydning til pupp da 😉 Må jo ikke gå helt av skaftet heller. Denne tanken fikk jeg da ei viss ung ei med initialene S-E hadde et sånt bilde på forsiden. Da lekte jeg alvorlig med å kopiere akkurat det.
      Men vet du hva?
      Jeg turte ikke 😉
      Ikke i dag, på en søndag. Men kanskje en annen dag. Bare for å se hva da som vil skje 😉 Jeg har noen bilder som kan passe 😉

      Faktisk ganske aktuelt tema du tar opp her.
      Og bildet var nyyyydelig ♥ Det høres ut som du har hatt en god oppvekst 🙂

      Klem ♥

      1. Tusen takk. Vi får stå på og blogge døgnet rundt. Det hjelper. Masse innlegg drar seere. Og dele på face og rundt hele. Vi må markedsføre oss. Ser du er aktiv blogg om dagen. Bra. Jeg har også vært og kommet på lista. Synes det er gøy jeg. Gulerot for oss gamle. Vis litt pupp og kløft du… På en tirsdag… Hehe.. Barndommen min kunne ikke vært bedre.. Bodde hos bestefar. Alle dager var topp. Sommeren kom hyttefolket fra Oslo. Gøy. Ha en super kveld…. Stå på. Takk igjen.

    4. Nydelig bilde 🙂 Hehe..artig beskrevet hvordan livet som voksenblogger er..:) Tror ikke jeg hadde orka styret helt der oppe på toppen.. Mange minner fra barndommen jeg også..fin tid selv om mye var mer tungvint enn nå 🙂 Klem <3

      1. Hehe… Mye styr 😀men er et valg 😀kos deg og nyt morgendagen.. Barndommen er max.. Hyggelig å høre.. Vakkert der ute og litt tåke. Så ble litt annerledes bilder.

    5. Ikke pupp og ikke sprettrompe,, gudbedre,, korsen skal dette gå ? 😀 Men jeg skal si deg en ting, når alle de bloggerne med de ”spretne deler i dag har havnet i veldig godt voksen alder, da er jeg spent på hva de skriver om i den såkalte ”topp-bloggen” . Synd man ikke får oppleve den kontrasten 😀

      1. Hehe… Da har dem så mye penger at dem har sluttet å blogge… 😀 Så vi får hoppe og sprette vi å 😀God natt 😀

    6. Jaaa! Og i tillegg til alt du har nevnt fra “den gang vi var unge”.. vi hadde ikke mobil heller, og var ute til vi skulle inn (stort sett), og skulle vi ringe måtte vi løfte av luren, dreie skiva – OG vi huska alle telefonnumre til familie og folk vi kjente. Er det noen av de unge som kan noen telefonnumre nå..? Er nok ikke så mange 😀
      Du, jo vi kunne nok flasha puppene i bloggene vi også, men *kremt* vi hadde nok ikke fått kommentarer som “Åååh sånne pupper vil jeg også ha!” eller “Ååh du er så fiiiin” Hehehe…
      Men vi har så mye å dele, etter mange år i livet – og det har STOR verdi <3
      Et herlig innlegg, og nydelig bilde Solveig 🙂 Ha en fin kveld! Klem

      1. Tusen takk, litt gøy å tenke litt på oss litt eldre bloggere….mye gly hos oss. Vet du hva, vi hadde ikke tekefon en gang vi. Måtte til naboen og ringe. Og legge penger i en kasse. Fikk det etterhvert da. Og huske nummer det kunne vi. Artig før. Klemmmmmmm….

    7. Ha-ha… Jeg har vel fått litt flat rumpe, men jeg måtte flire da du skrev at rumpa ikke dugde til en dritt… 😉 DET gjør den jo for de fleste, men det er liksom ikke noe å skrive hemmatt om – eller nå bloggtoppen med! (Unnskyld, jeg vet jeg er litt flåsete her nå!) De fleste av oss som er godt voksne hobbybloggere er vel ikke så opptatt av å komme på toppen, men det er jo litt moro når en får mange lesere. Vet ikke lesertall eller sidevisninger mer, for statistikken har jeg ikke på plass.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg