vi bader i regn

 

God formiddag…Vi bader i regn denne sommeren. Men det er jo en dag i ny og ne som er ganske ok. Slik som fredagen da jeg var i Oslo. Ferien er på hell og været blir sikkert mye bedre i morgen. Sånn er det det alltid når været har vært kjipt i ferien! Ikke vært på en eneste badetur på 3 uker. Jeg har badet da, men ikke sånn ut på badetur med sekk og mat! Men jeg har prøvd å lage meg en god ferie med opplevelser i stedet! Som ikke har kostet skjorta. Turer som er nesten gratis. Turen til Oslo var den dyreste på grunn av dyrt å reise til Oslo fra Fredrikstad og at jeg shoppet litt klær. For litt nytt tøy er gøy å ha i skapet synes jeg..Men de fleste turene mine har vært gratis. Sånn som å sykle Glommastien i Fredrikstad og Sarpsborg. Tur til stedet jeg vokste opp. Tur til Gamlebyen. Ut og plukke blåbær. Turen til Sarpsborg ble også litt shopping. Men reisen tur/retur kosta bare kr. 50.- Turene til Tønsberg og Åsgårdstrand kostet heller ikke mange kronene. Shoppet ingenting! Bare spiste. Så har ikke sprengt feriebudsjettet mitt. Stolt av det. Har også betalt litt ned på lån. Jeg har jo fremdeles lån på huset da jeg kjøpte huset etter at jeg ble skilt. Tur til Strømstad og Svinesund stoppa seg selv i sommer. Men har tatt “svenskehandelen” på Holdbart flere ganger de siste ukene.. ❤️ Hobby som å strikke koster ikke mye. Jeg ser alltid etter garn på tilbud. Bøker låner jeg på biblioteket + pluss at jeg har fått bøker i gaver. Alkohol er jeg meget forsiktig med. Sånn ikke blitt noen turer på byen på kvelden. Ikke handlet på Vinmonopolet…Bare spist ute noen ganger. Mat må man jo ha hjemme også..Vel noen tanker om budsjett/økonomi…

#ferie #økonomi #spare

 

 

Kos dere – usikker på hva jeg skal pusle med i dag!

14 kommentarer
    1. Fornuftig sommerbudsjett og alltid greit å betale ned på ting 🙂 Jeg har fått betalt oppussing denne sommeren og det kosta skjorta for å si det slik……….. Og Norgesferie blir det her – men det koster det også.

      Jeg synes du har hatt fine turer og flotte innlegg fra din ferie. Du er flink å finne på ting å gjøre, ting å se og bare slappe av.
      Synd at veret ikke skulle fortsette som før ferien………. men det kommer tilbake og da får en bruke helgene å nyte – pluss ettermiddag og kveld fremover 🙂

      God søndag og god klem til deg <3

      1. Tusen takk, føler at jeg har kosa meg hver dag jeg og det er ferie for meg. Ikke alltid man bør dra over bekken etter vann…:) Været ble slik, men det rår vi ikke over. Får bare nyte hvert sekund utover også! Det er fremdeles sommer og bad i vente! God klem..

    2. Det virker som du har laget deg en flott ferie uansett 🙂 Man kan ikke henge med hodet pga været nei, bare får gjøre litt annet enn planlagt.. Vi reiste jo hjem fra ferie, i dag går jeg på kafe, og strikker litt hjemme 🙂 Ha en fin dag i dag også Solveig <3 God klem <3

      1. Tusen takk, har prøve å hygge meg jeg. Men elsker sol og sjø, men men har laget meg opplevelser på min måte i stedet. Ikke noe problem å dra på dyr ferie og oppleve masse, men jeg har prøvd å tenke annerledes..:)

    3. Har kost meg med dine turer og ferieblogging. Ikke alt jeg har fått kommentert like godt. Det tar tid med nettet her. 🤗 kos deg masse 🤗💐

    4. Det enkle er ofte det beste, og små opplevelser er vel så bra som store og “flotte”. Sommerferien din høres kjempekoselig ut, synes jeg😊
      Vi har vært her i Fredrikstad siden fredag, – det blir dyrt, for det er veldig lett å spise både lunsj og middag i land…
      Så nå kaster vi snart loss og finner oss en koselig bukt et sted, bort fra ståk og mye folk i fine Fredrikstad🥰👍

      1. Tusen takk, Det er dyrt å spise ute 2 ganger om dagen ja…men men..Litt mas i Fredrikstad på denne tiden og masse turister. Jeg har kosa meg på mine turer <3

    5. I dag er det skikkelig grått her..men håper sommeren kommer tilbake..Kjedelig for deg at ferien er over men fine ettermiddager og fridager med sol kan jo være fint det også 🙂 Greit å unne seg litt ekstra i ferien..men ikke blakke seg helt ..syns du har vært flink til å finne på “små”hyggelige ting ..også tur til Åsgårdstrand det er jo aldri dumt..hehe.. Klem <3

      1. Kjedelig vær på en søndag…Men men sånn er det i sommer. Må unne seg litt og som du sier bør ikke blakke seg helt. Greit å finne på noe utover sensommer og høsten også. Åsgårdstrand blir det flere turer til! Deilig sted altså <3 klem…

      1. Tusen takk. Stolt av deg og alt hva du har fått til. Du har tross alt vært gjennom mye denne våren! Og lenger før det med utmattelse og sånn…Du må skaffe deg energi og det tror jeg du har klart! God klem…

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg