Venn eller fiende?

 

Ja, man kan jo undres…

 

Det magiske speilet….Se seg selv og nærbilde –  hvis man også ønsker mer detaljer så bruker man et speil med forstørrelse..! Speil….En liten flate som reflekterer lyset – slik at det danner seg et bilde av det som befinner seg foran det! Hm….Det er mange typer speil….og det er ikke et nytt fenomen…Allerede 6000 f. Kr. fantes det speil..Og de ble laget av polerte steiner som obsidian! 

 

Så kjære speil….

 

Det brukes hver dag, på badet! Man tar morgenstellet og man “jåler seg opp”…Alle har sikkert vært på reise og følt at det speilet på hotellrommet ikke duger noe særlig! Mye dugg f.eks.. og man går mot lyset til et vindu og drar frem et lite lommespeil! Tar finishen derfra..🍳

 

Før så var jeg ikke så opptatt av speil, men med alderen så kommer det frem – før man forlater døra her hjemme! Det lille lommespeilet,,,,Har jeg fått noen svarte hår i ansiktet siden sist..leppestiften flyter rundt i alle rynkene rundt munnen og man burde brukt penn og så pensel! Slik man blir anbefalt, hvis man er så dum og går til et parfymeri og skal kjøpe seg en ny leppestift! 

 

Man får være som man er, men man er avhengig av dette speilet…

 

Så da blir det en venn – som er der…Ser deg på en måte! 🩷

 

10 kommentarer
    1. Hihi, ja greit å sjekke hvordan man ser ut før man forlater huset, men ellers er jeg ikke så opptatt av det. 😊 Jeg bruker ikke sminke, men det har jo blitt litt mer hår i ansiktet med årene + greit å gre håret iblant da. 😀

      1. Ikke sant… Må ta en titt før man møter folk i hvert fall.. Små speil.. Sjekke å ha liggende i gangen eller i veska… Sånn er det 🥰🥰 får tenke positivt… Hehe..

    2. Speilet er en nødvendighet når jeg skal rense ansiktet morgen og kveld, og bruker hudkrem fast. Makeup bruker jeg ikke. Godt skrevet så speilet er nok en venn for oss kvinnfolk. Klemsiklem herfra.

      1. Takk takk, vi får være venner med dette speilet og bruke ved behov…
        Morgenstellet og når man skal ut blant folk…Ingen som sier til meg om jeg har mat i fjeset eller
        noe…Så da må speilet hjelpe til!
        Ha en vakker dag…jeg skal på jobb….God klem <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg