Velkommen velkommen august!

 

God formiddag, det er mandag og august..Fremdeles mange på ferie og mange tilbake på jobb! August for meg er også en veldig flott sommermåned! Kanskje den aller beste, ting roer seg litt, litt mindre turister..litt mer ro! Ja, jeg liker jo folk, men det er noe med den roen når man begynner å få byen sin tilbake også! Komme ut på veien uten å vente et kvarter, finne seg en plass på brygga – uten alt for mange champagneflasker og party..Ja, jeg liker denne stillheten! Men jeg liker også at det yrer av liv…Men alt til sin tid! Tenker jeg 💜 Hvaler, Kråkerøy, Fredrikstad og omegn rundt er populære reisemål – jeg skjønner det godt. For det er fint her! 

 

Huset her er fremdeles fullt av folk, huset mitt blir lissom sommerhytte – veldig koselig det! Jeg trenger jo egentlig ikke hytte. Har hus og hytte i ett…Men drømmen lever hos meg..Og sparer fremdeles jevnt og trutt, spare er jo aldri feil. Blir det ikke hytte, kan det bli mange flotte turer tenker jeg…Jeg sparer i fond, vært mange røde tall på listene…Men nå ser det ut som fondene stiger igjen etter ganske trå vinter, vår og sommer. Men sånn er det jo med fond. Man må tåle å se de røde tallene…Ingen betydning når man sparer langsiktig! Det er jo egentlig bare en fordel, da kan man jo heller handle litt mer! Noen mennesker lever jo hver dag som det er den siste dagen i dems liv og pengene rekker knapt til neste lønning..Jeg tenker at det er to ting minst man bør ha kontroll på her i livet. Det er økonomi og alkohol..Greit med en fest i ny og ne, men det bør jo ikke være normalen! Livet er ikke en stooooor festival! Selv om det kanskje er gøy! Kanskje……. 

 

 

 

Tenker jeg skal ut og jobbe litt utenfor døra her nå…Med hus og hage blir man aldri arbeidsledig…og det er vel ikke et mål! Ønsker deg en fin dag, kos deg med augustdagen! Her har det regnet masse i går kveld og natt, men det trengte vi! 

 

S o m m e r k l e m! 

16 kommentarer
    1. Har kontroll på økonomien. Drikker lite vin. Mannen brygger seg øl. Være nøysom med hva man bruker penger på. Bestilt sokkeblokkere, må vel ta og begynne strikk og hekling. Men har nyta to fine dager i vogna, og august er en fin måned. Tredje dag med sol og 20 grader. Det er bare å nyte. Klem

      1. Herlig, bra dere koser dere i vogna. Godt når tempen er 20 + og sol..
        Da nyter man mer altså. Det er sommer da!
        Godt med kontroll. Kose seg må man jo, men kanskje ikke helg hver eneste dag!
        Strikke og hekle er fint å pusle med…Kos deg med kvelden da, klem..

    2. Ja August kan være en fin sommermåndet det..men får også litt høstfølelsen sånn på sensommeren..Solsikker er så flotte motiver ..og selvsagt i levende live også.. 🙂 Sikkert kos med hytte , men veldig fint å ta småturer rundt omkring også..slik både du og vi gjør.. Utskeielsene her i huset er stort sett et Cafèbesøk i ny og ne.. så penga blir for det meste på sparekontoen.. Litt regn trengs, men kunne ønska meg litt mer “stabil”sol denne sommeren.. Klem <3

      1. Tusen takk, august er en flott måned. Gleder meg til mange bad og turer denne måneden også.
        Elske solsikker, de er utrolig flotte.
        Får se hva det blir en gang..Kan ikke sitte fast på en hytte heller. Det blir kjedelig..
        Småturer og dagsturer er kjempeflott – det koser jeg meg veldig med altså..
        Håper det blir mange fine kvelder i august også da, denne sommeren har hatt kalde kvelden..
        Ikke blitt den store varmen når sola forsvinner nei…Klem og fin kveld videre til fien deg! 🥰

    3. Så bra at dere har hatt litt sårt tiltrengt regn.💦
      Det trenger ikke vi mer av, men det bøtter ned likevel.😅 Er enig i at det er fint med liv og røre, men litt godt når hverdagen vender litt mer tilbake til normalen. Penger og alkoholforbruk er det veldig fint å ha kontroll på. Kos deg med hagearbeidet i sola.☀️🌸

      1. Tusen takk, litt regn var var veldig bra altså. Det trengte vi absolutt.
        Litt av alt er fint, både liv og røre og litt tomhet etterpå..
        Sånn er det jo..Men neste helg kommer jo alle tilbake igjen…hehe…
        Ja – må faktisk ha god kontroll på dette. En fin kveld ønskes deg 🧡

      1. Takker, ja tenker at det bør man greie. Hvis livet ikke er sus og dus og festival hver dag! For det er ikke billig altså…August er flott, herlig måned og kanskje kommer noen lune kvelder..Klem..

    4. Jeg er veldig glad i juni og juli, men august er nok allikevel favorittmåneden. Jeg har ferie, og som du sier så begynner ting å roe seg ned, og ikke så mye turister omkring. En annen ting er at det begynner å bli mørkt om kvelden, så det er hyggelig å kunne tenne lys i lyktene igjen. Ha en fin tirsdag, klem 🤗

      1. Ja, så enig..Deilig når det blir mørkt på kvelden. Det liker jeg godt.
        Og det er mer rolig de fleste steder….det passer meg fint.
        Kos deg masse med ferien, God klem…

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg