Velkommen til skutefest – 2023

 

God kveld…

 

15. juli til 18. juli – The Tall Ships Races – Fredrikstad 2023

 

Så bildene i dette innlegget er fra en tidligere skutefest. Moro blir det sikkert..

 

Og skutene er på vei inn fra Hartlepool og de fleste skutene er nok inne lørdag. Det er jo en konkurranse så skutene kommer ikke samlet inn. Det er ventet 40 skuter i klassene A, B, C og D. Skutene vil ligge ved kaiene i Fredrikstad og Kråkerøy.

 

Gleder meg til å ta noen turer til Fredrikstad nå, og ta noen bilder av disse flotte skutene. Masse som skjer i byen og alt av arrangementer er gratis. Dette blir en folkefest…Så får håpe været kan jobbe med oss..Hvis ikke så finnes det det ikke dårlig vær, bare dårlige klær..

 

Alt av hotellrom er utsolgt, kanskje det er noe ledig i Sarpsborg – jeg vet ikke…Men har du mulighet til en dagstur så anbefaler jeg det! Ta toget! 🙂 tenker jeg er ganske så lurt…

 

Det er bare to byer som har dette arrangementet i år, og den ene byen er FREDRIKSTAD…Juhu…..💙

 

 

18 kommentarer
    1. Vi var på tur til Veierland i dag, og fikk med oss Morgenster som ankret opp uttafor Sandefjord 😃.
      Neste uke titter jeg på fler. Langesund er gjestehavn i år, og det ventes 10-20 skuter inn. Det feires 3 dager åt ende – inkludert Bacalao-festival 😋. En liten smakebit blir fint, siden jeg ikke har mulighet for å dra til Arendal.

      1. Herlig, det er morsomt med skuter og de er så flotte. Moro å besøke skutene innvendig også og
        tusle rundt langs kaiene…Disse bildene er fra forrige gang og jeg tok mange bilder da også, men
        nå jakter jeg på nye..
        Nyt dagen, 🙂

    2. Stilig, mye som skjer fremover og da kan jeg glede meg til å se bilder med flotte skuter. Du får kose deg! Klem

      1. Takk, ja håper været blir ok så det kan knipses litt bilder. Moro med alle disse flotte skutene i byen og folkelivet…
        Klem og fin dag 🥰

    3. Jeg elsker disse gamle fine seilskipene, og blir både rørt og varm i hjertet når jeg ser spesielt Christian Radich. Hender jeg stikker ned å kikke på den når den ligger ved kai i Oslo. Ha en flotters fredda, klems 🤗

      1. Herlig… Jeg også må nedom kaia der hver gang jeg er i Oslo. 2 til 3 ganger pr. måned.. 🥰 Så fin 🌞 så dette blir gøy. Klem 💚

      1. Jeg vet, Arendal og Fredrikstad i år. Så gøy med disse skutene altså. Håper du kommer deg til
        Arendal som er så glad i å fotografere…Masse motiver…God søndag videre 💜

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg