våken før fuglane

 

God morgen…sola skinner og sydenvær her hos oss. Vi skulle jo til Kreta, men Kretavarmen kom til Kråkerøy <3 Ikke så galt…. Deilig. Våknet før 0600 – er tidlig, men sola skinner og kroppen min følger lyset. Jeg har ikke mørke gardiner på soverommet, så våkner at lyset titter inn til meg. Greit det, da kommer man opp.

 

Litt kaffe her inne nå og så blir det kaffe ute..Etterhvert solsenga og får håpe jeg kommer meg en tur til sjøen i dag. Rakk ikke i går, da jeg ryddet og strippet veranda foran huset…Jeg skal pusse litt på veranda også, det er litt bråk med slike verktøy så det får vente til tirsdag. Men jeg skrubber terrassegulvet litt videre og vasker rekkverk med det samme.

 

Blomsten på bildet kjøpte jeg i fjor. Ikke vet jeg hva det er. Må jo være en staude av noe slag. Den blomstrer veldig i år – utrolig vakker..Jeg plantet den i en potte, da jeg ikke har noe særlig bed rundt her. For det makter jeg ikke ha fritt for ugress. Så det er pent en stund – før ugresset markblomster/kløver tar overhånd. Det staudebed jeg har som ikke var så pent lenger. Der har det sådd seg selv flere busker. Det passet meg utmerket, for nå er det grønt og fint og det gror seg til uten for mye åpen jord..Skal ta bilde av det en dag! 🙂 For nå begynner det å bli fint helt av seg selv. Har litt Lavendel også, de er jo vakre! Er veldig glad i blomster og planter som klarer seg uten for mye stell…Jeg liker å klippe gresset, det synes jeg er en trivelig jobb! 🙂

 

Kos deg og nyt dagen…Jeg pusler litt videre og slapper godt av på solsenga i pausene mine….Og det som er kjekt med pauser når man er sin egen sjef…Det er ingen som blander seg opp i hvor lang pausa di er………..kan jeg ha det bedre….

 

 

Ha en skikkelig fin dag der du er…

6 kommentarer
    1. God morgen! Jeg er og tidlig oppe. Yngste Sønn hadde satt klokka på ringing 06.30 Den vekker ingen andre enn meg…. Men det er en fin dag her og, så greit å komme seg opp.
      Vi har dessverre mørke gardiner på soverommet. Gamle Gubben Grå foretrekker det. Jeg liker å våkne med lyset. Men siden jeg i mange år arbeidet nattevakter var det kjekt med tette gardiner når jeg skulle forsøke å få noen timer søvn en solskinnsdag mellom to nattevakter.
      Ha en fortsatt god pinse.

      1. God kveld…Ja, kjekt å komme seg opp i det fine været..Men blir veldig sigen når kvelden kommer…Men lyset vil inn og helt umulig å sove videre 🙂 Kjekk den klokka til yngste sønn…hehe…

    2. God morgen 🙂
      Jeg våknet i 7 tida, men lå en liten stund til. Jeg har blendingsgardiner, og sliter med å sovne uten at det er helt mørkt. Og nå på denne tida er det fortsatt lyst når jeg går og legger meg ofte 🙂
      Den var j o nydelig den blomsten i krukka. Så kjekt at det var en flerårig en 🙂 Og jeg er enig med deg når det gjelder bed, og luking. Det er ikke min greie heller. Men jeg liker å ha litt liv i hagens utseendet, så da anla jeg et bed. Så får vi se hvordan det går. Bark er jeg en ivrig bruker av, men dette bedet tenkte jeg å ha stein i 🙂
      Gleder meg til å se det bedet du snakket om. Hørtes fint ut, og lettstelt 🙂
      Ha en herlig 1. pinsedag ♥

      1. Tusen takk..Tidlig oppe og tidlig i seng. Blir jo trøtt når kvelden kommer når man vekker fuglene…Men fint vær og man får mye ut av dagen. Det er deilig…Blomsten er bare så fin. Vokst skikkelig fra i fjor, men jeg aner jo ikke hva det er …Men er veldig vakker. Blomsterbed som ordner seg selv er det beste… 🙂 Steinbed er flott og jeg så jo ditt og likte det. Blir nok trivelig der.. hadde jeg hatt noen skikkelig runde stener så hadde jeg kanskje laget et slikt be også…! 🙂 klem ti deg…

    3. God dag 😊 Det var tidlig det, men når kroppen vil opp er det bare å komme seg opp 😉 Veldig nydelig den blomsten, selv om heller ikke jeg vet hva den heter.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg