Ut på tur – vi prekær januar

 

Hei igjen, litt på i dag Det ble tomt ikke kjøpt meg tomt altså..Vet rett og slett ikke om det hytteprosjektet mitt går i dass med denne økonomien som rår der ute nå..Nå man må ta av bufferen hver eneste måned så blir det lite til sparing…sparingen minker og slikt blir det ikke noe håndfast ut av..

 

Men tur har det blitt i dag og..Tok likegodt en god tur på 11.000 skritt..Blir nok et par turer til før kvelden er omme..Et lite melisdryss kom dalende i natt! Er også meldt snø utover uka..liker ikke! Men men været rår man ikke over og kan ikke gi skylda hverken til Per eller Pål der..Tenker jeg skal kose meg med litt av det jeg fikk til jul..Fikk bøker og masse greier…skal skrive litt om den ene av julegaven i et annet innlegg..For den ble jeg glad for altså!!! Det var stas…….

 

 

 

JANUAR 2023

20 kommentarer
    1. ja det blir ikke mye sparing om intekta ikke holder og en må ta av bufferen,og dei som ikke har en buffer går jo på minus dei da,sånn skulle det ikke behøve å være i velferdsnorge,får håpe ting blir bedre i det nye året ,selv om vi alle hvet att det ikke skjer med en gang

      1. Ikke sant, jeg har oppsparte midler så greier meg..Tar jo av disse på turer og restaurantbesøk også, men aldri til regninger.
        Det har jeg gjort nå i hele høst. Sånn har jeg ikke hatt det før. Det føles som jeg har lån på hus, hytte og båt samtidig.
        Det er strømmen som ødelegger her hos meg + økte renter på huslånet.
        Folk sliter nå altså!

    2. Man skulle ikke være nødt til å gå i minus eller spise av bifferen hver måned, det er noe riv ruskende galt.
      Her er det is og holkeføre, og jeg ønsker meg mer snø. Jeg liker ikke vinter. Ikke i det hele tatt, men jeg liker snø bedre enn is.

      1. Det er noe galt når et menneske på snart 60 som har jobbet i 40 år ikke greier å betale regningene sine lenger.
        Sånn skal vi ikke ha det her i Norge!!!

    3. Du er i gang ser jeg. Jeg blir himla glad med bare 10000 skritt, men sjelden gang jeg får det til på grunn av fibro:) Men litt blir det likevel:)

    4. Der var du i gang igjen med gåinga di👏 Bra. Jeg har heldigvis hund som drar meg ut på tur. Skulle begynne å trene igjen i dag også, men det skar seg gitt….😝

    5. Januar er billig da, for hos oss er det mye mat igjen i frysa!!! Men det er ikke lett om dagen, det kan jeg skrive under på. Snøen kommer vel og forsvinner, og etter noen måneder er det jo vår! Nyt kvelden. Klemsiklem.:)

    6. Så bra å ha gått så mange skritt, og sikkert flere har det blitt om du har gått flere turer! 👍 Junior og jeg var på sparktur idag, – ble ca 6 km på (heldigvis) minimalt strødde veier. Godt å komme seg ut, selv i -10 grader, – må gjøre slikt til en rutine kjenner jeg. 😃👌

      1. Deilig med rutiner da går det lettere..
        Blir som å pusse tenner og vaske huset! Igjen og igjen…
        Nydelig å komme seg ut i lufta selv om det biter litt i ansiktet, men er jo deilig og friskt..
        Men pass på glatta…
        God kveld da..🥰

    7. Godt å være i gang med rutiner og hverdagen igjen.🤗👍🏻
      Du går jammen mye altså!👍🏻
      Januar kan være veldig fin sålenge vind og regn holder seg unna.😅
      Nyt kvelden med bøker og julegavene!🌟🤩

      1. Tusen takk, rutiner er kjekt og det må man ta tak i så fort som mulig, tidlig i januar..
        Deilig å roe ned og titte skikkelig på julegavene..Bedre tid når julegjestene har dratt hjem..
        Kos deg! 🙂

    8. Deilig på januar-tur, men vi trenger ikke noe mer enn det melisdrysset altså….! Men ser det er meldt fra onsdag og utover – stønn og gruff og jeg liker det IKKE…..! Gleder meg til å se hva du fikk til jul 🙂 klemmer

    9. Nei den økonomien– jeg klarer ikke spare noe… alt går til regninger og huset og mat og…. Ja jeg klarer meg – men sparing… nei…

      Lag deg en god ny dag Solveig 🙂 klem

    10. Den grønne vinteren jeg håpet på ville komme har ikke helt slått inn, for nå er vi langt ned på det blå igjen og som du sier så sier de at vi skal få mer snø. Vil helst slippe det jeg også, men har en følelse av at det ikke blir som jeg håper. Kroppen hadde trengt en spasertur, men i dag er jeg inne å pleier feber og sår hals. Ønsker deg en fin tirsdag, klem 🤗

      1. Du får pleie helsa di…presser man på så tar det lang tid å bli frisk..Elsker den grønne vinteren jeg….💚
        Masse God bedring, klem…🌺

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg