ut og inn ut og inn

Sånn føles dagen i dag. Sol og regn og regn og sol. Må lissom passe på å nyte finværet når det kommer. Det var fint når jeg gikk turen min her på Kråkerøy. Etterpå ble det litt mer bob bob.

 

Kaprifol. Den lukter himmelsk. Bare ikke få den i hagen. Den gror så du nesten ikke kommer frem. Det var det som skjedde hos meg. Bak garasjen. Det ble et villniss. Kappet ned så god jeg kunne.

 

Her blir det mat. Gror så fint atte.

 

Blomsterenger er flotte. Og i år er dem makaløse.

 

Før turen bakte jeg rundstykker.

 

Inn i ovnen med dem. Ble gode og grove. Ble litt sånn blanding av grovt mel og hvetemel og litt Cottage Cheese. Stekte i 15 minutter på nederste rille. Litt over 200 grader på varmluft.

Tok med noen ut til mamma også. Hun tygget og tygget. Men sa det var godt. Samtidig skiftet jeg på senga hennes og tok med tøyet hjem hit. Så nå må jeg kjøre et par maskiner. Hun har sikkert 7 puter oppe i den senga og litt doble laken og sånn. Så ble et lass 🙂

Prøvde å holde på litt ute, men stoppet i regnet. Men fikk vasket litt da. Holder jo på med husvask utvendig om dagen. Men det stresser jeg ikke med. Bare det at jeg liker å ha noe å gjøre! 🙂

 

Litt sånn småkjedelig dag, men men…

 

 

12 kommentarer
    1. Nam…ser godt ut med rundstykker…og jammen er du flink..står på og rydder og ordner….jeg gjør minst mulig…er helt død i kroppen….Men håper det snart kommer seg……Er meldt litt bedre vær fremover…krysser fingre for det….

      1. Tusen takk, Det må lissom ordnes dette huset. Passe på nå som været er litt rufsete og jeg har folk i huset som hjelper meg. Så blir kjekt. Ja, energi er litt opp og ned. Jeg blir jo helt utslitt av det sosiale. Men sånn jobbing for meg selv går fint.

    2. Kjedelig altså ? Variert og flott spørr du meg.. men nå var jeg jo ikke der 😀 Men fikk med meg værmeldinga, så aner været på dine trakter i mårra. Men skulle ikke bli så verst her heller. 🙂 Nydelige bilder,, veldig flott. I dag har jeg knapt rukket å stikke nesa innom bloggen før nå. 🙂

      1. Tusen takk, jeg er et hverdagsmenneske. Liker å gjøre noe og når regnet stopper meg så blir det litt kjipt. Og Gartneriet der ved mamma bor stengte akkurat i det jeg kom. Men Men har jo fått utrettet litt i dag også da. Jeg har vært for mye på data i dag. Rett og slett mye regn her. Men meldt bedre i morgen vel 🙂 da er det jobb! God kveld da.

    3. kjedelig når det ikke kan bli skikkelig sommerfint,men vi får håpe det blir fremover nå :=) deilige rundstykker ,og ja det er masse god mat i en kornåker,blir ikke mer på blogg jeg nå før ferien,så jeg sier god sommer,så ser vi om vi får mulighet til å treffes :=) da sender eg melding,ellers legger jeg nok ut bilder på instagram i ferien

      1. Tusen takk, Vi ser hva som skjer. God ferie og kos dere masse. Så følger jeg bedre med på Insta. Har lett for å glemme den kanalen jeg. Tvi tvi med været for dere og oss. Klem….

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg