ung eller gammel

 

Da er det onsdag og en liten lørdag, ikke planlagt noe spesielt jeg. Har tenkte å være her inne resten av kvelden. To lange turer til og fra jobben! Det er veldig mer enn nok altså, selv for meg! 

 

Jeg tok ferja hjemover i dag og to kvinner stod ved siden av hverandre, de var nok ikke i slekt, men den ene kvinnen var ganske ung og den andre kvinnen en eldre versjon…Tankene mine begynte å spinne, ja på en onsdag…Hva gjorde at den ene kvinnen så yngre ut tenkte jeg: Jo for det første var det huden. Ung hud og eldre hud er motsetninger! Og så var det håret, den unge kvinnen hadde mørkt langt blankt hår og den eldre kvinnen hadde grått halvlangt hår satt opp i en topp med spenne bak på hodet.

 

Tenker jo at hårfargen har en del å si + hårfasongen! Så tittet jeg på sminken – skal ikke skrive for langt her…men litt farge i et ansikt har betydning tenker jeg! Et lerret, og noen koster så skjønner du poenget! Tittet igjen videre og vurderte klær og her var det en del farger på den yngre og mye brunt/grått på den eldre kvinnen! Så studerte jeg skoene/støvletter…nette sko kontra fotformsko! Og til slutt var det holdningen og det har jo en del med skjelettet å gjøre – man faller litt sammen med åra! 

 

Det var litt artig å tenke litt og man har mye å gå på egentlig tenker jeg, selv når man kommer over 50 ❤️ Litt gjør egentlig veldig mye……Og penger har kanskje en del å si – ha råd til fornye seg litt, men her kan man jo også finne mye fint til en billig penge, klær er ikke dyrt i dag! Og masse kult i bruktsjapper…Bruke fantasien litt, det er veldig behagelig med en golfjakke, men det er faktisk mye annet som er kulere…..

 

Tenker litt på hva Bunny skrev her om dagen også, fikk du lest det: BUNNY SNAKKER STIL

Et innlegg med glimt i øyet og stil så det holder!

 

Bildet over her er altså mamma og meg – det er jo SOLLIV / Jeg heter Solveig (sol) og mamma heter Liv (liv) og det blir SOLLIV – er ikke det genialt!

 

I år er det lov å bruke farger altså…hva med knall grønt – det er en frisk farge!

16 kommentarer
    1. Koselig bilde av dere, og interessant innlegg. Artig å reflektere litt over det en ser.
      Og som du sier, mye man kan gjøre for å se og føle seg litt freshere, også med passerte 50 ☺️
      Litt farger gjør susen 🥰

    2. Klesstil og farger har mye å si… ingen tvil….! Farger er gøy, men selvom jeg er grønnblogger, så er ikke grønn en favoritt….. jeg vil har rød eller rosa eller blå….. 🙂

    3. Klær skaper folk – ingen tvil om det.. men jeg ser på meg selv – sjøl om jeg liker både sterke farger, “freshe” klær, ender jeg nesten bestandig opp i enten turklærne mine eller joggebukse-stilen.. eller dongeri & ei svær skjorte..
      Veldig koselig bilde av deg og mamsen ❤

      1. Tusen takk snille deg…lett for å dra på seg klær man føler seg vel i og som er
        myke og gode. Farger er flott har man mulighet tenker jeg så kan man pynte seg litt farger, selv
        om man bare er hjemme…Plutselig må man ut en tur og da er man jo klar! 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg