Ulv Ulv

 

 

Man har hørt det noen ganger…ULV ULV (neida, jeg har ikke lånt badehetta til Trettebergstuen). 

 

Men nå er det ekte! Veldig rart, men plutselig er det ulv her på Kråkerøy. Og den siste videoen jeg så på fra avisa var bare en kilometer herfra meg. Og da hadde gråbein jaktet på et lite rådyr og hvem tror du vant?

 

Forrige uke dukket det opp ulv på Hvaler, drepte flere sauer. Og folk blir stresset av det. Hunder som går i løpestreng og sånn, går jo ikke da. Det kan fort skje ting som ikke er koselig.

 

Men plutselig var det ulv her på Kråkerøy også. Vi vet ikke om det er to ulver, eller om den ene har gått og trasket helt fra Hvaler og hit til Kråkerøy..Det er jo noen bruer og veier og kilometer det. Hadde jeg hatt katt nå så hadde jeg holdt den inne for å si det sånn..

 

Tror ikke jeg skal gå noen kveldstur jeg nå…Nei, ikke i dag..

18 kommentarer
    1. Oj! Spennende saker det der …. Både spennende og skremmende på samme tid. Ja det er fare på ferde for dyr når ulv er i nærheten..

    2. Ikke noe kjekt med en ulv vandrende i nabolaget. Da går man ikke ut når det er kveld. Er observert i nord vandrende langs veien, men ikke på øya hvor jeg bor. Her er mest løse huskyer på vandringer og drøss med elg. De vil man ikke møte på.
      Nyt dagen. Klemsiklem

      1. Ikke kjekt når den nesten står på trappa her, og masse katter og små hunder i nabolaget. Liker ikke.
        De får holde seg vekk fra folk. Ikke sett noen ny oppdatering her på Kråkerøy.
        Kos deg masse med ettermiddag og kveld :-.)

    3. Det er ikke noe gøy med slike i nabolaget, men vil tro den er like redd mennesker som andre ville dyr. Vi skal jo være ei uke på speiderleir på Hvaler om vel én måned, – håper det ikke er ulv der da.

      1. Litt nærme nå, ikke sett noen flere oppdatering på Hvaler. Vet at det 60 personer som er på vakt for dette er jo ikke greit.
        Man skal kose seg på Hvaler, og ikke være redd for ulven..

    4. Jeg er jo av dem som vil ha ulven ute i naturen, selv om det er vondt å se at den tar bambi og sauen. Noe mer skal jeg ikke si om den saken. Syntes det er litt spennende jeg da at den er så tett på bebyggelsen. Klems 🤗

      1. Ja, har tenkt det samme som deg. Men når den er på trappa nesten og det er katter og små hunder ute overalt.
        Da er jeg redd. Trist med sauene og de som ble drept. Og de som lever får nesten ikke mat, for bøndene tør
        jo ikke sette de ut på beite. Og på Hvaler er det mange små øyer som sauer beiter på, altså ikke gjerde.
        Gråbein er en dyktig svømmer. Så ulven bør vekk fra øyene her absolutt.

    5. Oi, ikke like artig å få den så nærme. Vet at det har blitt en del ulv der jeg bodde i Østfold. Husker jeg så ulv en kveld jeg kjørte gjennom Ise fra Sarpsborg til Rakkestad 🙂
      God lørdagskveld 🥰

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg