Uka har regnet bort

 

Fader for et drittvær hele uka! 

 

Regna siden søndag, orker ikke sånt jeg…I går var jeg så gæern i kroppen at jeg knapt kunne gå..Ryggen var vond, beina vonde, og nakken stiv! Men dura ut en time rett etter jobben i går og fikk gått av meg det meste! Meg og vått og fuktig vær, er ingen god kombinasjon altså! All hjelpen jeg skulle fått denne uka også med hus og hage regnet rett og slett bort! Dårlig malevær i regn og blåst! Det samme med hagejobben, innmari kjedelig…Så får bare hoppe i det etterhvert…selv da! 🙂 Gir meg ikke så lett…….

 

Hadde jeg bodd der det regna hele tida hadde jeg flyttet altså, men jeg bor i Fredrikstad og her skinner jo sola for det meste..Men vi sliter jo med andre ting..se nedenfor! 

 

Strømklædd til bry: En Fredrikstad-kæll er lei av at strømmen kommer og går. En kveld som lyset blinker faretruende, ringer han resolutt til e-verket og roper i røret: “Nå får dere kommæ hittover med en gang å sjekke detta bælværket dårs. Nå kommer strømmen i klæddær!”

 

 

Vi prekæs!

18 kommentarer
    1. Enig…. grisekjedelig med regn! Gar ikke vært så ille her hos oss, men har ikke fått mala noe foreløpig…..! Håper været og strømtilførsel (hihi) retter seg 😊😉😘

      1. Tusen takk, vi får håpe på det..meldt sol i morgen og helga. Men arbeidsgutten har dratt hjem…Har jo malt en del jeg..Men skulle jeg tatt et par vegger til før vinteren. Men ikke prekært..Så kan fint vente til året..
        Men er jo så kjipt….Og så skulle jeg hatt hjelp til å sage greiner og slikt i digre trær, det går ikke når det er glatt og sleipt…Vel…sånn gikk det! I morgen skinner SOOOLA! Klem…..

    2. haha – vi var i fredrikstad på bobil parkeringa forje Lørdag til søndag 😉
      Og da kom regnet — og vi sette snuten opp til sunnmøre, men der regna det enda meir …

      fine by da 😉

      1. Da kom regnet ja, og det slapp ikke…kjedelig. Vi pleier å få en skur og det er
        det..ikke i dagevis, uvant…
        Fredrikstad er flott sommerby, den er helt klart…Velkommen tilbake 🙂
        En fin dag ønskes deg! 🙂

      1. Ja, litt glimt av sol litt på formiddagen kanskje…men da var jeg på jobb.
        Og veggene fikk aldri tørket opp for han som skulle male! 🙂 kjedelig uke….

    3. Plasker ned her også! Vi har hatt en fin sommer så langt. Sittet inne og tok strikkinga fatt. Været kan vi ikke råde over. God helg. Klem

      1. Ja, blitt mye innevær siste uka for meg. Men har jo jobbet også. Men liker best
        å være ute fra morgen til kveld.
        Så da må man finne på sysler inne, været rår….
        Men var kjedelig nå man hadde tenkt å få hjelp utvendig med hus og hage!
        Men men, får hive meg rundt….God Helg – klem…

    4. Her skinner sola igjen etter ei skur i natt og tidlig på morgenen i dag. Det har kommet og gått litt dette regnet de siste dagene.
      Håper strømmen kommer i jevn flyt og ikke i klæddær snart hos dere 😂😂
      Fin dag til deg 🥰
      Klem.

    5. Her skinner sola igjen etter ei skur i natt og tidlig på morgenen i dag. Det har kommet og gått litt dette regnet de siste dagene.
      Håper strømmen kommer i jevn flyt og ikke i klæddær snart hos dere 😂😂
      Fin dag til deg 🥰
      Klem.

      1. Tusen takk, i dag ble det flott vær og det var skikkelig deilig ka, kosa med masse…
        Strøm uten klæddær er best, hehe…
        Natta til deg..Klem 🥰

    6. Så rett han gjorde!👍🏻😂
      Når man betaler i dyre dommer skal det om ikke annet virke.🤗
      På ett vis er det bra at det regner hos dere, for strømprisen sin del, men man vil jo helst ha sol.☀️ Her har hele sommeren regnet bort, så det går svææært sakte med maleprosjekter rundt om her. Jeg har fått malt halve rekkverket på verandaen i sommer.🤣

      1. Stakkars dere så mye regn, jeg takler det dårlig altså…men er jo ikke vant til det.
        Her på øya skinner jo alltid sola…det er jeg glad for..
        Male i regn er jo ikke noe særlig…jeg har et digert spann jeg som jeg vil male opp denne sensommeren..
        Håper jeg…Ha en fin kveld og God natt… 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg