Tydlighet

Hei, hørselbloggen kaller…

Solliv er en hørselblogg som dere vet, og håper å nå ut til mange 🙂 jul og dårlig hørsel er vanskelig. Hvorfor?

Mange mennesker, musikk, juleselskaper, støy….mange rundt bordet…Er nesten så håpløst at jeg har lyst til å grine. Det å være utenfor. Høre 3 ord, gjette 7. Så det blir sittende å titte litt rundt seg og smile 🙂 litt anstrengt. For jeg kan ikke henge med i samtaler. Folk skjønner ikke noe av det. De prøver, men er ikke godt nok. I mine ører blir det bare grums….og mumling…men det må gå. …Jeg er ferdig med å synes synd på meg selv egentlig…men…Det er et lite men.

Hva gjør du når din gamle onkel på siden ikke hører hva du sier? Tar du alvorlig…Gjentar du, litt saktere…litt klarere…tygg opp maten i munnen din……Gjør du dette? Så redder du en liten sjel…! Alle kan gjøre noe, du også!

Så dette er mitt ord for dagen fra hørselbloggen!

TYDLIGHET

SOLLIV  stikker innom etterpå igjen…en del å formidle i dag 🙂

 

2 kommentarer
    1. Min bestefar hadde sterkt nedsatt hørsel, og måtte bruke høreapparat. Allikevel slet han som du forteller om, når han var et sted med mange mennesker som snakket i munnen på hverandre. Han hørte best når vi satt å pratet to eller tre sammen. Vi som hører relativt bra, er nok ikke flinke nok til å ta hensyn så det er fint du kommer med en påminnelse 💖

    2. 2 og 3 sammen er greit….flere….hm…litt verre. Viktig å ta hensyn.
      Det gjør min og andre med hørseltap en bedre dag..ved å tenke litt på andre og alle vil vel at budskapet skal bli hørt.
      Må lissom minne folk på dette om og om igjen…

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg