Tusla litt rundt på Isegran nå i kveld

 

Koselig å gå steder hvor man fester blikket på ting og tang synes jeg! Ikke alltid man gidder eller orker å gå kilometer på kilometer som er målet! Gikk lang tur i går etter etter maten, som var her Street Food Norway I dag sitter det litt i beina + pluss at jeg har jobbet med hage om dagen og da bruker man litt andre muskler enn de man pleier å bruke..Blir støl rett og slett! Så tenkte at kveldsturen i dag for være ved på denne øya – Isegran! 

 

 

Alltid noe å feire 🇳🇴 på denne øya!

 

 

Sjø, båt og master..

 

 

Jeg synes stedet har 110 % idyll altså, bare sjekk tønnene i vannet. Alt er gjennomført! 

 

 

Deilig å sitte ned ved kaia og se båtliv og alle lykkelige kællane som har et sted å gå til for å preke med kamerater eller ta båtpussen. Jeg så mer enn en lykkelig kæll der borte i dag og to av dem kjente jeg!

 

Tenker at det er viktig å ha en interesse, noe å gjøre og noe å gå til. Møte folk og fe! Det er litt annerledes med oss damene vi har husarbeid og håndarbeid og mange damer er også glad i å lese! Men for kællane kan slike interesser være stusselige, vil jeg tro…….Så Isegran har nok reddet mange ekteskap fra den “kjedelige” tralten i hverdagen! ❤️

 

Ha en kjekk kveld!

16 kommentarer
    1. Så fine bilder! Isegran er et flott sted! Klart gubbane må ha et sted å være – en super hobby! Vi jenter finner jo alltids på noe, som du sier! God klem <3

    2. Hei!
      Jeg håper det er ok jeg spør om dette, men jeg har lest bloggen din, og det ser ut som du er godt kjent i Fredrikstad, Gamlebyen og der omkring. Jeg er en person som har besøkt som bare har gode minner fra Fredrikstad, husker spesielt verdens beste fiskekaker i Gamlebyen! Vi pleide å besøke en venn av familien hver sommer, fra jeg knapt kunne gå, og somrene i Fredrikstad er en by som jeg virkelig er glad i.
      Nå skal jeg flytte til Fredrikstad, både pga den personen vi kjenner der, men også fordi mine foreldre skal flytte dit. Jeg har fått meg jobb hos noen tømrere, og har en plan om på sikt å ta et fagbrev.
      Det jeg drømmer om er å kunne bo i Gamlebyen, i nærheten av Isegran, Vaterland eller andre områder nær Gamlebyen. Jeg har en interesse for tradisjonshåndverk, arkitekturhistorie, og historie generelt.
      Håper det er ok jeg spør, men jeg lurer på om du kjenner til om det er noen som søker en leietaker i noen av de områdene? Jeg er rolig, ryddig, betaler når jeg skal, og ellers glad i å lese. Hun vi kjenner i Fredrikstad kan også gå på visning for meg, eller være en referanse. Hun har kjent meg siden jeg var liten. Jeg reiser gjerne til Fredrikstad, her fra Vestlandet, for å komme på visning. Liker veldig godt bildene du legger ut, da får jeg bare lyst til å til Fredrikstad så fort som mulig. Vennlig hilsen Øystein

      1. Tusen takk for flott kommentar og artig at du leser bloggen min! Fredrikstad er en flott by både sommer og vinter og
        mange flytter hit og det skjønner jeg. For byen har alt. Veldig koselig og den blir bedre og bedre og vi har sjø og hav.
        Mange flotte restauranter og utesteder! Jeg bor selv på Kråkerøy, dessverre kjenner jeg ingen som har noe å leie ut.
        Eneste er jo å gå på finn og sjekke der. Jeg tittet raskt over og det er jo en god del som ligger der.
        Så blant annet en loftsleilighet på Cicignon og det er rett ved elva og 3 minutter med ferje over til Gamlebyen!
        Ønsker deg lykke til videre, og får jeg greie på noe så har jeg jo mailadressen din! Ha en fin kveld videre! 🙂

    3. Sitter bare og sukker og stønner over de fine bildene fra deg.🥰
      Når jeg ser ut hos regner det, masse, og blåser.💨💦
      Nyt hvert eneste sekund av de fine dagene hos dere.☀️🤩

      1. Tusen takk, ser den altså…Vi har det fint her i Fredrikstad.
        Kommer regn i morgen, men det er etterlengtet!
        Regn og blåst på en gang er noe av det tregeste jeg vet..
        Men snart kommer sommeren til dere! 🙂 Vi håper på det da! 🥰

    4. Ja dette var ren idyll til flere 100% syntes jeg. Kjenner nesten lukten av sjø og lyden av måkene. Veldig koselige bilder som lager stemning på en regntung tirsdag 🥰

      1. Tusen takk, ja – det er flott på Isegran! Så utrolig mye å se på. Liker å være der.
        Og veldig mange koselige folk! 🙂 klem..

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg