Tro det eller ei

 

Jeg driver og avspaserer litt tid nå i disse dager. Og det blir noen fridager her og der. Jeg hadde jo ikke sommerferie og ikke høstferie…Så blir litt november og desember ferie..Det beste er jo å ha lang god sommerferie. Mer å finne på da egentlig og man kan være ute. Jeg kan være ute nå også, men litt annen temp og litt annet klima…Men det var ikke sjans til å ta så mye ferie i sommersesongen dessverre..Så må bare ta en dag innimellom nå..

 

Nok om det! 

 

Så da satt jeg meg på toget og dro til Tigerstaden. Litt om Tigerstaden her: Wikipedia Navnet Tigerstaden stammer fra et dikt av Bjørnstjerne Bjørnson..Les på den blå linken. 

 

Jeg vil jo gjerne møte gutta mine også. Siden begge to bor i Oslo. Så ble mange skritt i Oslo og skritt til stasjonen og skritt hjem fra stasjonen, i går kveld…Saltbilene kjørte nesten i kø, utrolig glatt..

 

Sove et par timer og opp 0530 og etter kaffe og dusj så var det å gå hele veien fra meg til jobben…Lang tur på glatta! Tidlig og mørkt, men ikke så kaldt som det har vært de siste dagene..

 

Så jeg både driver og avspaserer og spaserer 🥰 Det er lissom det jeg bruker tida mi på!

 

Legger ved noen bilder nedenfor her…

 

 

 

 

 

 

 

12 kommentarer
    1. Nyt fridager strødd utover i desember.
      Et år hadde jeg og igjen litt ferie da desember kom. Jeg kunne ønske de andre God Jul da jeg dro hjem fra nattevakt på morgenen 12. desember. Ferie, og avspasering + litt turnusfri gjorde at jeg tilførte og Godt Nytt År, da jeg gikk ut døra fra vaktrommet. Herlig følelse!

      1. Takk, hørtes ut som det det var en god desember dette året.
        Følte lykke da jeg leste kommentaren din.
        Og så smeller man til med Godt Nytt år samtidig – topp!

    2. Så fine bilder fra Oslo-turen din! 🙂 deilig med avspaseringsdager og feriedager! Jeg har to igjen av de sistnevnte, men rekker ikke å ta dem, dessverre! Ganske hektisk blitt den jobben min – liker det ei! Jeg er såå enig med deg at både avspasering og spasering absolutt kan være lykkedager altså….! Klemmer til deg <3

      1. Det er fine dager det, spasere er alltid deilig..Jeg er veldig glad i Oslo vet du, og drar inn så fort jeg har anledning
        egentlig. Det er flott og julemarkedet er veldig koselig. Og man lærer noe nytt hver gang. Det er en spesiell garnbutikk jeg
        har lett etter i sikkert 15 år. Har aldri funnet den igjen. Lå på Frogner tidligere. I går gikk jeg plutselig forbi butikken..
        Der fant jeg den altså..Gøy, liker at jeg begynner å bli kjent i alle kroker og kriker egentlig..Hjelper nå.
        Jeg har jo kjempemange dager jeg må overføre til neste år. Rekker ikke sette meg opp på flere dager nå..
        Klemmer..

    3. Fine bilder. Gikk litt i går jeg men du gikk nok lengere. Gutta dine setter nok pris og få besøk av sin mor. Var ikke hjemme før kl 1920 i går kveld. Veien til drømmeland ble kort etter en dusj og litt mat. Det er fredag og hva jeg gjør veit jeg ikke enda. Ha en fin dag.

      1. Tusen takk, masse motiver i Oslo – hvis man bare ønsker titte litt rundt. Så ble noen bilder ved julemarkedet der.
        Og kaffekoppen og maten vi spiste på Dubliner. Dubliner er et trivelig sted i Oslo..Denne helgen blir det ingen farting,
        får holde på litt her hjemme.
        Kanskje bare titter rundt i Gamlebyen en dag. Kveldene går fort altså, timene bæ løper av sted.
        Jeg ble sittende å se på litt TV i går før jeg stupte til sengs. Man blir jo trøtt og sliten når kvelden kommer.
        Ha en fin fredag Helge.

    4. Flotte bilder. Og du har vært i Tigerstaden igjen, den fine byen som har blitt mitt hjemsted etter hvert. Lurt å både spasere og avspasere. Da finner du også mange fine fotomotiver🙋🏼‍♀️

      1. Tusen takk så hyggelig sagt. Jeg elsker jo foto…Og titter rundt hele tida.
        Tigerstaden gir meg god ro, en flott by – så glad i Oslo 🧡

    5. Flotte bilder, – ekstra fin den lystunnelen de har satt opp! 🤩 Junior og jeg var i Oslo i romjula ifjor, og det blir en tur da iår også. Mye fin julebelysning der, og ekstra fint å se etter at det har blitt mørkt. Herlig med noen fridager innimellom! 🥰

      1. Tusen takk, masse å se på i Oslo nå før jul og romjula. All pynten er jo veldig magisk.
        Det er jo ikke slike gater og pynt her jeg bor. Da nyter jeg det altså..Alt lyset. Så fine utstillinger
        og julegatene. Ja, det suger jeg til meg. Vakkert.
        Fri må til når man jobber. Best å ha sammenhengende ferie slik at man kan reise bort da..
        Men jeg koser meg med disse dagene. Ha en fin kveld videre 🥰

      1. Tusen takk, ja blir veldig mange kilometer på de dagene jeg går til jobb og til byen..Så ligger ofte på
        20 – 25 kilometer pr. dag.
        Men det har vært kaldt å gå. Her ved kysten kan temp på gradestokken alltids
        gange opp med 2..Er det 9 kuldegrader så føles det som 18. Veldig rått her og vinden er sur.
        Greit å ha kontakt med ungene. Lettere for meg å dra til Oslo, enn de med veldig hektiske jobber.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg