Tre i hjerte

 

Ny dag!

 

I går, 8. august..Fant jeg et tankevekkende sitat i min kalender. 

 

“Sørg for å ha et et grønt tre i ditt hjerte, så kommer det kanskje en sangfugl”. – Kinesisk ordtak. De er fine disse kinesiske ordtakene synes jeg. Annerledes enn hva vi nordmenn tenker. Går litt inn i dybden på sjelen. I dag trenger vi SOL OG TRÆR OG HJERTER 💚💚💚

 

Lommeboka er tom, man venter på lønning. Dårlig med bad og sol…men jeg skal ut i skogen og finne mitt tre i dag. Jeg hører ikke alle sangfuglene, bare noen..Men et tre kan jeg alltids finne meg! Senere i dag. Kanskje kanskje hører jeg også en sangfugl i hjertet mitt. En dag. Det å høre dårlig er bare trist, absolutt alle samtaler og toner er uklare og full av grums..Det må være stor lykke å høre klare rene toner 🥰 Håper du tenker over hvor heldig du er som har denne egenskapen, sett pris på det. For det er ingen selvfølge skal du vite…

 

Ha en vakker dag, løp ut i skogen etter lykken – fang treet.

14 kommentarer
    1. Jeg setter veldig pris på at jeg hører bra. Bortsett fra tinnitus, så hører jeg alt. Mannen min hører også bedre når han setter i høreapparatet, og det var morsomt første gangen han hadde det på. Da hørte han plutselig fuglekvitter igjen også. 😉 Skjønner godt at det er slitsomt å høre dårlig. man velger ikke store forsamlinger for ofte da.
      God klem til deg <3 Fint sitat forresten 🙂

      1. Veldig trist, jeg blir trist inne meg når jeg tenker over det.
        Store forsamlinger funker bare med teleslynge. Og høreapparat bruker jeg, men klar lyd blir det aldri..
        Bare grums, bare høyere grums…. <3

    2. Var et flott sitat med visdom. Komme seg i skogen å klemme et tre. Liker å klemme tre. Fugler hører jeg ikke. Ble født hørselshemmet.
      Var hos legen og joda, ørevoksen satt fast. Så nå skal man ha matolje i øret for å løse opp. Både i dag og i morgen og fredag. Tilbake hvor en på kontoret skal få det ut, skylling. Legen etterpå. Skal ha hørselstest den 15, håper øret er ok til da. På vei hjem hørte mannen at det brant i nærheten av en liten fjelltopp. Ikke langt unna oss, men de fikk kontroll på det. Mye vind og varmt. Vi trenger regn her. Kommer vel snart får jeg håpe.Ha en fin kveld og klem kommer susende. 🥰

      1. Flott sitat til ettertanke…Det må lissom tenkes over igjen og igjen. Liker det.
        Ja, lurte på hvordan det gikk med deg i dag. Såpass ja..Det går ikke ann å skylle når det er blir forstenet.
        Tråkig altså..Du får være flink og jobbe på så løsner det til slutt og du får skyllet ørene.
        Da hjelper det..Jeg bruker dråper jeg kjøper på apoteket som skal forhindre voks, men det funker ikke.
        Voksen kommer hele tida. Propper.
        Høres ut som varmen hos dere trenger å kjøles ned nå og regn er bra. Brann er uhyggelig.
        Men du kos deg med kvelden, klemmer herfra…
        ..
        Vi har grillet i kveld, smakte deilig. Masse kjøtt. Det var populært..
        Må ha litt proteiner fra dyr og ikke bare kål altså.

    3. Et klokt og viktig sitat – og kloke ord fra deg! Ja, vi skal være takknemlige! Jeg har et stort bøketre i hagen min – i det bor det holder det mange småfugler til….! Tror det er treet i mitt hjerte…. <3 klemmer

      1. Tusen takk snille deg altså. Bøketre i hagen <3 Høres ut som et nydelig tre til akkurat deg!
        Vet du har det, for jeg husker du har fortalt om dette treet.
        Takknemlighet er et godt ord her.
        ..
        God klem min venn <3

    4. Jeg setter pris på det, Solveig <3
      Å finne et tre, holde rundt det og kanskje høre en fugl synge – veldig fint
      Kinesiske ordtak og sitater er mye visdom i 🙂
      Lag deg gode dager <3 klems

    5. Trær gir glede.
      Da jeg var speiderleder var det en liten gutt som felte et tre. Vi skulle egentlig bare spikke pølsepinner, men han 9 år gammel hugget ned ei halvstor bjørk. Han var helt knust når jeg ikke lot han få ta med bjørka si på bussen hjem.
      Han fortalte meg med store tårer rennende nedover kinnet at han var så glad i trær men at de ikke hadde noen trær i leiligheten hjemme. (Han bodde i ei høyblokk i Oslo). Vi måtte kutte av en stor bjørkegrein og kviste den etter beste evne så han kunne ta med “treet sitt” hjem. Jeg hadde ikke hjerte til annet.

      1. Du så rørende historie…Du lagde dagen hans god vil jeg tro. Trær har kraft og ja det er noe
        spesielt. Jeg ser alt for meg. Guttungen med greinen hjemover, det var nok stor stas å komme heim..
        Du gjorde alt riktig!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg