tomatbasert fiskegryte ala solliv

 

Det å spise fisk er sundt. Fiske-proteiner er viktig for våre celler. Masse grønnsaker er jo ikke helt feil det heller. Så lagde rett og slett fiskegryte jeg. Ingen oppskrift. Bare ble til der og da. Koke på svak varme 1 boks med hakkede tomater. Litt sukker. 1 liten teskje (det hjelper på smaken, for det er mye syre i tomater) 2 spiseskjeer tomatpure. Lar dette småputre ca 45 minutter sammen med 1 terning med fiskekraft. Sammen med 3 dl vann. Spe på mer vann hvis det blir tykk grøt. Imens skar jeg opp 2 gulrøtter i biter, 1 purre i skiver. Stekte 1/2 rødløk, 1 rød paprika og 1 sopp jeg hadde. Da tomatene hadde kokt ca. 45 minutter. Da fylte jeg på med grønnsakene..Kokte til gulrøtter var passe møre (ikke myke). Skal være litt å tygge på. Krydret med salt og pepper og persille. Kjøpte 1 pakke med seiloins uten skinn, frossen. 4 i pakka. Brukte 2 av bitene jeg. Tiner disse på benken mens tomater putrer. De skal være litt frosne. Skjærer de opp i  firkanter. Og lar de trekke med i gryta i ca. 10 minutter. For å jevne ut gryta brukte jeg en liten skvett fløte. Det blir god smak. Mens jeg holdt på med dette kokte jeg ris!

 

Ris i pose. Kokte 20 minutter i følge pakken.

 

<3

 

Middagen ble god den. Kan sikkert ha brød til også. Det hadde ikke jeg da. Men hadde vært deilig..

 

En kunstner er en som ser og som får andre til å se.

10 kommentarer
      1. Veldig godt. Derfor er det mye sukker i ferdigmat. Men hjemmelagd da har vi tid til å koke lenge. Men litt sukker er greit. Vi vil ha tomatsmaken, men ikke all syra! 🙂 Fisk er godt ja…

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg