tok meg god tid

 

God torsdag folkens! Fine er dere! Og fin var ferja med vimpler, blir sånn sommerlig da synes jeg. Veldig koselig, her i byen må kommunen spare penger nå…Så det er masse skriving om dette i media. En ting som kommer opp: Skal fortsatt ferjene være gratis? Eller må man begynne å ta penger ved dette tilbudet! Men sannheten er jo at ferja aldri har vært gratis, kommunen har dekket inn dette tapet ved å kjøre hardt ut for parkering! Å parkere vanlig bil i Fredrikstad kan svi, så man må vite om steder man kan parkere. Jeg går som regel til byen, gidder ikke bruke masse penger på bensin, bom og parkering! Det er å kaste penger ut av vinduet! Og man bør ta betalt for elbiler overalt, de tar like stor plass ved parkering om bilen er en Tesla eller en liten bil! En rute er en rute! Pluss at å drifte kommunen som er svært topptung! Så jeg tenker det er masse å spare på før man ødelegger dette tilbudet her! 

 

 

Tok meg tid til å sitte her og slappe av og bare nyte fin temperatur og elva og ja kjenne på at det er godt med 0 stress! 

 

 

Jeg var benkesitter! 🙂 Helt nydelig…

 

 

Pynt utenfor kirken i Gamlebyen, jeg skjønte ikke helt hva dem ville med dette…Men laget av barn – jeg vet ikke hva og hvorfor! Men det er masse å se på bare man tar på riktige briller og titter rundt seg og bare er tilstede tenker jeg! Det å være FRI SOM FUGLEN! Det er noe alle burde vært innimellom tenker jeg! 

 

Ha en fin torsdag videre da…

12 kommentarer
    1. Takk det samme. De økonomiske diskusjoner i kommuner, tror jeg skjer overalt. Her skjer det tragiske ting, nettopp derfor. 🤗

      1. Ikke sant, ikke spare på samfunnskritiske oppgaver tenker jeg.
        Men topptung ledelse bør vel kunne gjøres noe med!
        Men er lettere å spare på slikt som rammer gamle og syke og det er bare trist!

    2. enig med deg ,elbilane burde betale på lik linje med andre biler ,en bil er en bil ,er det for å tvinge alle til å bytte til elbil burde en fått betalt for å bytte for ikke alle har økonomi til det selv,nei det er mye en kan spare på trenger ikke være en bilett på ferga

      1. Mye man kan spare på eller få inn penger på..slik som elbiler..
        Vi som har dårlig råd har ikke mulighet til å bytte. Og da blir det ikke riktig å tvinge dette frem. Det blir feil.
        Ferja bør holdes gratis, for blir det betaling så blir det økt trafikk og bare møl!

    3. Her er det samme leksa nå. Det skal spares og spares, så det er bare et spørsmål om hvor det skal svi mest.
      Når man har tid til å gå på oppdagelsestur, ser man mye man ikke får med seg når man bare haster forbi. Det ser ut til at du hadde en flott tur.🤗

      1. Tusen takk, dette var hjem fra jobben i dag og jeg gadd ikke stresse! Tok meg tid til å nyte! 🙂
        Håper kommunene har gode planer – både B og C tenker jeg..
        Ha en fin kveld.. 🥰

    4. Tenker du hadde en fin tur. Vi har dyr parkering, men man må betale om man er hos tannlege,sykehus og fastlegen. Nå skal de bruke 75 mill på oppussing på sykehjemmet som de tidligere ville legge ned. Nå blir det 15 bomstasjoner, og elbil har ikke vi råd til. Buss går sjelden her. Blir dyrt dette her. Klem

      1. Alt blir dyrt, man vet snart ikke hvor man skal finne midler privat heller. Selv om man har strenge krav!
        Kommunene sliter altså og løser det med bomringer og eiendomsskatt. Men jeg tenker de bør løse
        ting i sin egen organisasjon også! Hvorfor ansette slik at kommunen blir topptung tenker jeg..
        Det er vel heller de som springer slik som hjemmesykepleiere og slikt man trenger flere av!
        Ikke lett dette, sender over en god klem…

      1. Ja, mye økonomi rundt omkring…Ferje BØR være gratis! Mener Solliv, hehe…
        Ikke sant, det ligna veldig på påske for meg også..Men det har kommet opp i dag, så aner ikke..Masse fugler i hvertfall!
        Klem og natta…

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg