Tilslørte bondepiker på sollivs vis

 

God kveld. I dag ble det tilslørte bondepiker til ettermiddagen. Skulle kanskje vært i går, men sen middag og passet ikke sent på kvelden synes jeg/vi. Så da slo kokken Solliv til i dag.. Jeg hadde allerede eplemos fra i høst. Det lagde jeg på epler fra hagen til mamma. Deilig 🙂 Kremfløte skulle jeg ha på butikken i går, men alt var utsolgt. Så ble laktosefri. Aldri prøvd denne. Men ble krem og det er viktigst. Smakte ikke forskjell jeg. Hadde i litt sukker, vaniljesukker og pisket fløten til krem.

 

Laktosefri krem

 

Så var det det brødrasp da. Hadde ikke gammelt å brød å raspe opp jeg. Så tok pepperkaker, og knuste/hakket litt mandler! Litt smør i stekepanna og litt sukker. Så pepperkaker og mandler og lot dette steke seg litt på svak varme. Til det fikk litt brun gylden farge. Avkjølte litt. 

 

 

Er det dette som er bondepikene?

 

Så blandet jeg litt annenhver gang. Krem, eplemos og “brødraspen” og toppet med en krumkake (hjemmelaget). Dette ble bare en himmelsk god dessert altså! Mmmm herfra til månen! <3

 

Dette ble godt. Smakte bra og vi kosa oss i dag også! Til middag ble det restegryte. Men det får du høre mer om i neste innlegg 🙂 

 

Godt Nytt år!

12 kommentarer
    1. Så bra 😀 Såvidt meg bekjent så har ikke norske jenter vært tilslørte verken i gammel eller moderne tid 🙂 Så det må være litt sånn hemmelighetskremmerier som ligger i det 😀 Men godt så det ut.. 😀

      1. Tusen takk, smakte bra! Veldig godt å riste pepperkaker og mandler i stekepanna! Aldri kjøpt denne jeg, men så kjekk med lang holdbarhet. Da skal jeg kjøpe og ha en boks på lur!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg