Til Sarpsborg jeg dro

 

God kvelden dere…

 

Blir et lite blogginnlegg fra Sarpsborg. I dag var det min tur til å ordne med sertifikatet og måtte til Biltilsynet på Hafslund, ikke så langt fra Sarpsborg sentrum..Så ble det noen timer der oppe..Tok noen bilder av litt julepynt jeg så ..Bare for å dokumentere at jeg har vært der..Kjente litt på stemningen i byen..Lite folk ute, tror folk venter med å handle julegaver til lønn og trygd for desember kommer inn på konto..Man har det ikke fett nå Jugekalender – 1 

 

Møtte en tidligere kollega fra Sarpsborg som jeg pratet med en stund, sånt er koselig..Prate om felles kjente og litt om alt! 

 

 

Ikke mange sjelene her i gågata i Sarpsborg.

 

 

Store fine kuler gir god stemning.

 

 

Mange fine klesbutikker i Sarpsborg, hvis man er på jakt etter klær til julebordet..

 

 

På Torvet selges det ting og tang..Troll og kranser og hjemmelagde saker.

 

 

Flere kuler..Oppfinnsomme i Særp…

 

 

Her kunne man sikkert ta bilde til julekort o.l. Mange muligheter. 

 

 

Tusla en stund inne på byens senter. Dagen fløy den og etterhvert skal jeg besøke min mor på pleiehjemmet nå i kveld..Kjedelig å dra hjem og så ut den døra igjen, men jeg følte at jeg måtte en tur hjem her og hente meg inn igjen en stund. Ble en lang dag..Og det med sertifikatet har hengt over meg lenge og det er lenge siden jeg bestilte time. Men jeg må ta det de dagene jeg har fri, synes ikke jeg kan surre med det de dagene jeg jobber..Nå er den store rosa lappen historie…Nytt bilde er tatt og nytt sertifikat kommer etterhvert pr. post. Nå fikk jeg en lapp så lenge…En papirlapp…Ikke mye jeg kjører, men man må jo ordne slikt…

21 kommentarer
    1. Så koselig at du tok så mange fine bilder av fødebyen min 🥰
      Veldig artig å se igjen, for nå er det lenge siden jeg har vært i Sarpsborg.
      Fint å få nytt sertifikat 🙂
      God fredagskveld! klem 🥰

      1. Sertifikat må man ha…
        Fint i Sarpsborg, men ganske så stille i gatene…
        Moro å titte litt i andre byer, se på pynten og slik 🙂 Ha en fin fredag, klem..

    2. Viktig å ha “lappen” i orden da – og så fikk du jo en fotorunde i Sarpsborg! Ser at det er like mye folk der som i Larvik sentrum, haha…..! Gøy å se fra andre byer, syns jeg! God klem <3

      1. Tusen takk, ble en fin runde det i Sarpsborg. Men stille med folk, akkurat slik som Larvik kanskje..
        Litt flere her i Fredrikstad. Andre byer er morsomt å se, skal ta en runde rundt i byen her en dag også og Gamlebyen.
        Klem..
        Ja, greit å ha “lappen” da..vil jo ikke miste den! <3

    3. Hei! Koselig å se at du er her inne fortsatt. Jeg har vært borte fra bloggen et par år, men våget meg innpå igjen med innlegg i går og idag. Artig å være her igjen. Og du er på topplista. Gratulerer. Veldig fine førjulsbilder du har lagt ut.

      1. Hallo på deg! Så koselig å se deg her inne igjen..Har savnet bloggen din. Du flyttet til Oslo husker jeg og borte
        ble du…Håper du blogger litt oftere igjen da…Mange koselig folk her inne og sikkert en del nye som du ikke
        kjenner..Men som du blir kjent med..
        Skal titte inn på bloggen din nå etterpå jeg 🙂 Ha en fin kveld da..

    4. Godt at du fikk fikset sertifikatet.🤗
      Det fikk jeg heldigvis ordnet i vår etter å ha utsatt det i lang tid.
      Flotte bilder av en julepyntet by.🤩🎄🎁
      Det er nok mange som venter på desemberlønna nå ja. Tror nok butikkene merker at mange har fått dårligere råd.😔

      1. Butikkene merker det veldig, slutt på den tida da folk gikk med mange poser i hver hånd..
        Man tenker og lurer nå før man går til innkjøp. Veldig lite folk i butikkene, de som jobber der står
        og henger – uvanlig å se på denne tiden av året!
        Deilig å få ordna det med sertifikatet, sånne ting henger over en..
        Ja, husker du ordnet det og måtte til og med overnatta…Jeg dro bare til Sarpsborg – langt nok…hehe..

    5. Godt at du fikk ordna med lappen. Jeg ordnet det for noen år siden. Fine bilder og gøy å se en annen by. Lite folk å se i gatene. Alle gaver er i boks, kun en igjen. Orker ikke å stresse så fælt, men det er vel på tide og begynne med litt baking. God helg til deg. Klem

      1. Tusen takk og god helg til deg også..
        Lappen er kjekk å ha…Veldig lite folk i Sarpsborg (nabobyen) I Fredrikstad er det litt mer trafikk og folk.
        Jeg liker å se folk når jeg først er i en by.
        Flink du er, jeg er ikke i mål…Men får det sikkert til i år også…

        Klem og fin lørdag.

    6. Hei 😊 Takk for en kjempe fin blogg. Jeg lurte på hvor jeg kan kontakte deg? Jeg har en spennende mulighet til deg. Håper å høre fra deg snart 😊 Kontakt meg gjerne på nina(a)purejoy.no Mvh, Nina 🌈

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg