Til Frognerseteren jeg dro…

 

 

I går dro jeg til Oslo, tok banen opp til Frognerseteren. Kjøpte billett og gikk inn på Roseslottet! 

 

Tusen tanker <3 

 

Sterke øyeblikk, tanker, skjebner, undertrykkelse…

 

Og stort stort Skaperverk av Sand – dette var mektig. Roseslottet var mye større enn jeg trodde! Det blir flere turer hit, det var så mye å fordøye og så mye og se, og greit å være der på flere årstider også. I går var det glatt, snø, kaldt og tåke og det gir annen stemning enn om jeg hadde vært der en vårdag vil jeg tro! 

 

Alle her har sikkert hørt og sett bilder fra Roseslottet, har du ikke vært der selv – så har du enda et par år på deg – ut 2025.

 

Dette er et enormt materiale, så mye bilder og så mye tekst. Så mye å lese seg opp på, nei det rekker man ikke på et par timer..Dette er bare liten brøkdel av Roseslottet! Jeg tok en vaffel og kaffe på cafeterian som hører til Roseslottet..Men like ved banen ligger Frognerseteren, dersom du vil ha større opplevelse når det gjelder mat og drikke…Jeg tok meg ikke tid til det nå, men det er planen ved neste besøk.. Se gjerne her: Frognerseteren 

 

 

 

 

 

Den som sover i et Demokrati, våkner opp i et Diktatur – Leve Friheten! 

 

 

 

 

Den Hvite Rose – Symbol på menneskets kamp mot undertrykkelse. 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

14 kommentarer
      1. Det må være greit å ta med seg dette, veldig spesielt og dere har to år! GGG som er veldig opptatt av
        historie og krigen. Men anbefaler kanskje å vente til våren. Var glatt der oppe nå som det var snø og veldig kaldt.
        Kan være litt vanskelig å gå rundt der overalt da.
        Frognerseteren ligger jo høyt!

    1. spennende da ,du er flink å dra på turer og oppleve litt og det er kjekt :=) jeg har ikke vært der ,og ikke kommer jeg til å få oppleve det hellersånn er det ,Oslo er liksom ikke en plass min bedre halvdel vil feriere på ,liker bedre plasser utenfor byene :=)

      1. Jeg liker å farte på dagsturer vet du…Dette er 35 minutter med T-bane fra Oslo S – så er et godt stykke opp i Nordmarka..
        Men skjønner hva du mener…Og det er så masse fint å se på deres turer.
        Jeg er glad i by og områder rundt.

    2. Har aldri vært der, men får se til våren om man får råd. Er jo dyre flybilletter nå for tiden. Men skulle ha vært moro å sett. Nyt kvelden. Ps, flotte bilder. Klemsiklem

      1. Takk, flybilletter har jeg sett etter på 4 -5 år…Men liker togturer.
        Men hos dere finnes jo ikke dette tilbudet. Roseslottet var stor og mektig. Mye historie.
        Så gøy å dele litt bilder til andre her..Ha en riktig så fin søndag, god klem fra meg..<3

    3. Jeg var på Roseslottet ifjor sommer, og det gjorde virkelig inntrykk! Krigshistorien blir visualisert og kommer nært på en måte, og en fin måte å hedre de som gjorde en innsats under krigen. ❤️ Om vinteren blir alt opplyst, og sikkert fint å se da også.

      1. Mektig og stort, det er helt sikkert. Det skjer nok mer der oppe på sommeren med konserter og slikt.
        Men flott med lyset da, men ble glatt rundt der. Masse snø. Og litt ensomt, det var jo lite folk på denne fredagen.
        Men skal dit igjen – flere gangeer.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg