TikTok er ikke bare TikTok

 

God fredag…

 

“Men jeg har da ikke delt data” – sier Emilie Enger Mehl…Nei vel, hvorfor har hun denne appen på sin jobbtelefon da og har 18.300 følgere….Pussig sak, kan hun ikke bare innrømme det og si at hun delt data! For det har hun..Fin natur og parker og litt innendørs fra jobbreiser! Hun vil ikke si hvilken telefon som er brukt til dette! Men sier hun forholder seg til gjeldende retningslinjer som gjelder for bruk av mobil i tjenesten.

 

Hvorfor er Tik Tok så utskjelt..? Litt om Tik Tok her: Kinesisk sosialt nettverk for videodeling. TikTok ble etablert i i 2012  og eid av selskapet ByteDance. Per 2023 har det sosiale nettverket i overkant av 1,5 milliarder brukere. TikTok er omstridt og blant annet kritisert for deres manglende datasikkerhet. I 2022 innrømmet ByteDance at de hadde spionert på journalister fra Forms Magazine i et forsøk på å evaluere anonyme kilder fra TikTok.

 

Vel, jeg har ikke jobbtelefon og ikke har jeg TikTok på telefonen min. Bare så det er sagt. Ikke er jeg ´justisminister heller og jeg jobber i en bedrift som er eid av kommuner.

 

Men skjønner ikke hvorfor hun utsetter Norge med dette eller seg selv i den stillingen hun er i! Den Kina-appen som er veldig omdiskutert…Trenger man virkelig nå frem om budskapet sitt gjennom TikTok, jeg skjønner ikke dette jeg. Og hadde det vært stuerent så både hun bare sagt at hun har appen og deler videoer…For meg skurrer dette her veldig altså..Hun sier at hun aldri kan bli en mann på 60, men er det ikke akkurat det hun fremstår som..Per Sandberg tok med tjeneste telefonen sin til Iran for noen år tilbake og han måtte forlate ministerposten! 

 

Regjeringen ønsker hele tiden å vise at det er forskjell på Per og Pål i dette landet..Så vis det da!!! At en blogger her i landet og han Ola Nordmann viser frem hverdagen sin er vel på et annet plan synes jeg…. 😀

 

Synes du dette er greit? 

8 kommentarer
    1. 🙂

      Jeg har TikTok der jeg deler hunde-videoer og bilder 🙂 Ellers holder jeg meg på instagram og blogg – og ja også FB da 😀 hihihi nok av plattformer 🙂
      God fredag til deg 🙂 klem

    2. Merkelig? Mye rart vi skal forholde oss til i disse dager. Så et program i går der de la vekk telefonen som “leke” i ti dager! Tror mange hadde hatt godt av det kanskje.

    3. TikTok er mye det. Jeg er der, men har så vidt lagt ut noen naturbilder/filmer. Det er en del bra der, men jammen meg mye dårlig også. Bruker ikke mye tid der, for det er nok annet som tar tid på nettet.
      Vi hadde nok hatt godt av en stund uten tlf og sosiale media. Noen ganger savner jeg tida før 😉
      God helg! Klem <3

      1. Deilig uten mobil helt klart…Man får lest mye blant annet. Blitt annerledes.. Var herlig tid før, enig med deg.
        TikTok er ikke min greie som hører dårlig, da er det best med bilder og foto som her. Klem…
        God kveld…

      1. Nei, bare sett et par videoer som Helene harr lagt ut jeg. Ikke noen mer…Nei, det er ikke noe for meg.
        Liker tekst og bilder jeg.
        God kveld videre 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg