terteskjell = lørdagsmat

 

Dette ble middagen i dag for meg. Har til og med 8 slike former og i pakka er det en oppskrift for å lage skjell helt fra bunnen. Alternativ 2 er å kjøpe ferdig butterdeig fra frossendisken eller rett og slett kjøpe en pakke skjell!

 

 

i dag kjøpte jeg ferdig – men neste gang lager jeg selv! Det er mer gøy! 

 

 

Lage hvit saus og putte oppi det man ønsker. Fiskepudding, reker, erter, gulrøtter og mais kan også brukes. 

 

 

Smakte bra dette. Spiste 2 og da var jeg stappmett!  Finner også en link her: Oppskrift – terteskjell Skal lage mer av dette utover. Kan jo putte oppi det man ønsker. Kylling blant annet og masse grønnsaker! Eller kanskje Taco – bruk fantasien din! Må ikke være fisk!

 

Gøy å pusle litt med mat synes jeg!  

18 kommentarer
    1. Kjempegodt mat…pleier å bruke kjøpte terteskjell vi..enkelt og greit 😊 Vi har spist potetstappeform..Fikk besøk av eldstesønn så lagde en vegetarvariant til ham ✨ Lest di andre innlegga også men siden vi fikk besøk har jeg ikke fått kommentert hos dere jeg pleier…spurte innom nå bare…Klem fra Mjøndalen 💗

      1. Tusen takk. Veldig godt og mektig mat. God mat dere har hatt liker sånne former. Koselig med besøk i disse tider. Nesten rart å se andre mennesker 😀 Hyggelig at du har lest og ønsket deg en riktig god natt og klem.

    2. Mmmmm dette tror jeg ikke jeg har spist siden 80-talet en gang, da det kom inn døren hjemme – og mamma laget det ganske så ofte en periode 🙂 Masse nye oppskrifter dukket opp og mye god mat 😀

    3. Mmm… terteskjell er godt! Hadde det mye for en 30 år siden i vennegjengen vår…… det skal jeg lage snart igjen! Takk for at du minnet meg på det! Klem <3

      1. Tusen takk, smakte veldig godt og var nok til i dag også! Mye mat i slik saus med masse godt i 🙂 og smakte godt med salat til. Du får brase litt på kjøkkenet 🙂 Godt var det virkelig…Klemmer….

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg