Teknisk museum – inspirert av Vera Lynn

 

God kveld, deler bare noen bilder her altså..Tok flere bilder, men sliter med å få alt over på bloggen! Så viser noen senere igjen tenker jeg! I går tok jeg turen til Teknisk Museum – kjempegøy og jeg trodde faktisk at det var mye mer folk der inne…Men god plass for alle å gå rundt og kikke!  

 

Det var også en flott kafe der og en fantastisk fin museumsbutikk..Elsker slike butikker jeg, her var det noe for alle altså! 

 

Mye å se på – så jeg tar nok en ny tur etterhvert. For man rekker ikke ta innover seg alt man ser! Med energi, matematikk, fly, tog, biler, musikkmaskiner, plast, klokker og ur, kroppen vår, IKT og verdensrommet! Olje og gass og energiformer…

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

For å komme til Kjelsås, kan du ta buss, trikk eller Gjøvikbanen og hoppe av på Kjelsås! Jeg tok trikken, trikk nr. 11 og 12 går til Kjelsås fra f.eks Jernbanetorget hvis man kommer den veien! Trikkebillett kjøper man på Vy-appen (for den har de fleste lastet ned tenker jeg og det er jo suverent…tidligere kjøpte jeg i en eller annen kiosk…hehe…Lenge siden det altså! 🙂 Takk til VERA LYNN 

 

Godeste kvelden…

20 kommentarer
      1. Det bør dere, kan jo kjøre bil dit dere. Ikke veldig stor parkeringsplass, men finnes vel plasser også på andre siden av skinnene tror jeg.
        Jeg gikk der alene i mange timer – det var skikkelig moro…

      1. Ja, var ikke vanskelig å finne frem. Jeg tok trikken til Kjelsås, gikk ned Ambjørnsensvei,
        over bussholdeplassen, under togskinnene og fremme..tok 5 minutter å gå!

    1. Ser ut til og være en flott tur. Takk for titten på museum. Der har jeg aldri vært. Mye interessant å se. Fine bilder. Husker de gamle tv apparatene, i sort/hvitt. Bare en kanal NRK.
      Ha en fin tirsdag. Klem

      1. Tusen takk, bare hyggelig å dele litt..
        Artig å titte rundt der altså, kjekke apparater…NRK holder standarden oppe vettu..
        Det er i grunn den eneste kanalen jeg ser på nå..i tillegg til strømmetjenestene da..
        Ser litt på TV2 – ikke mye..
        Kos deg med kvelden, klem… 🙂

    2. Kan godt tenke meg at det blir mange inntrykk mens man er der, og at det kan være greit å ta en pause midt i, eller ta en tur til senere 🙂

    3. Så du dro dit med en gang du altså! Jeg hadde nemlig også lyst til det når jeg leste innlegget til Vera Lynn….! Hihi… jeg kommer meg nok dit etterhvert, jeg også! 🙂

      1. Jeg er rask på labben vettu….
        Googlet meg frem hvordan jeg skulle komme dit og dro i vei og frem kom jeg…
        Veldig fint sted og så mye å se på da, flere etasjer så blir flere turer for meg! For man rakk ikke gå i dybden overalt.
        Du må i hvertfall ta med barnebarnet når den lille er sånn 2-3 år <3 Masse for unger der. Klem…

    4. Jeg leste også innlegget til Vera Lynn. Junior og jeg var der for ca 3 år siden, – tok Gjøvikbanen fra Jaren. Masse fint å se der, og likte ekstra godt avdelingen med interiør fra tidligere tiår + det interaktive. En annen mulighet når man er på Kjelsås er å gå langs Akerselva, – stien starter der. Jeg har gått langs den en gang, men gikk da fra Nydalen og ned.

      1. Veldig flott område og jeg går vel Akerselva ned nesten gang..
        Nå skulle jeg møte folk og spise på Aker brygge!
        Jeg likte den medisinske avdelingen godt, der ble jeg helt bergtatt! 🙂
        Men det var jo masse fint å se overalt…så må nok tilbake om ikke altfor lenge tror jeg! 🥰

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg