te eller alkohol

 

God kveld i stua! Det begynner å bli mørkt…kanskje jeg skulle sittet her med rødvins-glasset nå! Gjør ikke det da. Ikke te akkurat nå heller, blir litt senere i kveld. 

 

Til og med jeg ser en del på TV om dagen, på serier! Kanskje anbefale noen jeg også.. Blir jo sittende mye her hjemme alene og noe må man finne på! Der ute i samfunnet skal vi ikke være! Så for meg blir det å være sosial sammen med TVen og en kopp te på kvelden! Ser ikke TV nå så tidlig (etter 19:00 en gang) eller på dagtid.

 

Det som forundrer meg at i nesten alle serier så “handler” det om alkohol! Slappe av med et glass etter jobben, til middagen både hjemme og ute. Og lager man middag i heimen så er det glass i hånda! Jeg er ikke anti alkohol jeg altså, bare funderer over signaler det sender til mitt hode. Skal du slappe av må du nyte alkohol! Jeg kan fint ta et glass rødvin eller to i helga. Ikke noe problem, men sånn etter jobben mens jeg står ved grytene det kunne lissom aldri falt meg inn. Men det kan komme av flere ting. Jobb dagen etter og tur senere på kvelden. Kanskje jeg må kjøre en tur ut til mamma senere…Sånne tanker har jeg!

 

Men ting er kanskje “enklere” hvis man bor i en storby. For det første trenger man ikke bil sånn som oss her ute på landet! Men som sagt det er ikke tid og sted jeg egentlig henger meg opp i…Men det er det å finne roen med alkohol som jeg funderer over! Men jeg har alltid heller tenkt, er jeg dønn sliten – gå deg en tur så blir alt så meget bedre. Lufte hode og tanker! Men er anledningen der eller bare lysten på bobler så kan jeg fint kose meg med et glass musserende på en tirsdagskveld. Jeg gjør jo ikke det for å slappe av – blir heller det å lage en liten fest på en kjedelig kveld. Men har ikke vært så flink til det i disse tider heller. Vi skal jo ikke være sosiale….Stopper opp litt…

 

Men vi som blogger slapper av med bloggen tenker jeg..Det er jo ikke noe pes for oss som ligger langt nede på lista. Man skriver og diller fordi det gir litt god meining i hverdagen…! Ikke fordi man trenger pengene – for dem kommer jo aldri! LOL…

 

Men jeg kan ta et glass champagne på en tirsdag altså..

18 kommentarer
    1. Hmmm – nei, alkohol skal man ikke ha hele uka rundt iallfall – jeg er litt som deg – må gjøre alt ferdig før jeg tar et glass rødvin på fredag og lørdag! Resten av uka er det te om kvelden – det er deilig det! Kose meg gjør jeg alltid uansett! Nå med blogg, men også litt sammen med andre – ute! Klem 🙂

      1. Ja, må være ajour med gåing først! Sånn er det altså..
        Bra du koser deg. Jeg tør ikke dra noen steder å spise eller drikke – det er altfor mye smitte! Her i Fredrikstad.

    2. Jeg velger te tror jeg. Jeg tåler ikke alkohol. Får vondt i magen. Dessuten er jeg allerede salig om kveldene, så jeg trenger ikke mer 🙂

    3. nei å slappe av med alkohol er ikke for meg heller ,jeg strikker og ser på tv eller bare strikker og prater med mannen ,koslig det også :=) hadde jeg vært alene og der ikke var noe på tv er musikk og radio et godt selskap

      1. God morgen, slapper av med tv og strikk og hekletøy jeg også og hørter på radio
        eller leser bøker, magasiner og aviser.
        Radio er fint…
        Og TV er fint etter vi fikk fiber. Da kan man velge mye mer..når man vil 🙂

    4. Ikke mye alkohol her heller.
      Men jeg koser meg med litt rødvin til god mat i helgen.
      Idag ble det ikke noen tur. Fikk det ikke til å passe inn. Og nå snør det godt, er spent på hvor mye som kommer i løpet av natten.

      1. God morgen -litt rødvin til maten i helgen er deilig det! Viktig å hygge seg.
        Vi skal ikke ha bare hverdager…
        Her er det snø….

    5. EN kopp kaffe, te, et glass vann eller boblevann er helt greit for meg. SJelden jeg “slapper av” med et glass vin…. i selskapeligheter kanskje… men hjemme alene en kveld… nei 🙂

      1. Kan ta meg et glass jeg altså…alene. Vin. Men ikke sprit eller sånn..
        Men å tilby alkohol til seg selv så fort man er ferdig med jobben….blir helt feil! Første du griper etter når man kommer inn DEN døra….slik som på film….Det er ikke meg!

    6. Når jeg er på ferie eller på hytta sammen med hyggelige mennesker er litt alkohol og spesielt vin godt.
      Også som drikke til god mat setter det en spiss på tilværelsen.
      Aldri for å slappe av. Heller for det motsatte.

      1. Ja, i festlig lag hører det med. Få opp stemningen litt og ikke for å slappe av. Og mat og litt god drikke er godt på restaurant synes jeg.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg