Tar du vare på føttene dine?

 

Det er vår og man begynner å løpe barbeint hit og dit og med lette sko…Men du – hvordan er føttene etter en vinter med tykke strømper (eller tynne nylonstrømper) og svære sko! 

 

Det trengs nok både stell av hæler og legger vil jeg tro…Og dette tar litt tid, det er ikke gjort på 1, 2 og 3 og få nydelig føtter til å danse i sandalene! 🙂

 

Daglig fotvask er viktig…Etter det er gjort bør du file vekk død hud på hælene og under fotbladene, mens føttene enda ikke er helt er tørre…Fil i vei – hver eneste dag! En dag i uka holder ikke! Du kan kjøpe slike filer på apoteket – de fra Scholl er kjekke! Så tørker du føttene godt og det er veldig viktig mellom tærne..

 

Så kommer dette jeg brenner for. Bruk en krem etterpå og smør inn føtter og legger! Jeg bruker Spenol, det er en fet god krem! Bruker den på leggene også…vanlig bodylotion er ikke nok – for den er ikke fet nok! Leggene er tørre og trenger en skikkelig fet krem før leggene kommer litt ut i sola tenker jeg..! Jeg kan virkelig anbefale Spenol,  denne får du kjøpt i en vanlig matbutikk til en veldig god pris! Hvorfor bruke egne fotkremer? Akkurat det skjønner jeg ikke, men Apoteket vil gjerne selge vet dere! De leker ikke butikk…

 

Og har du en skinnjakke liggende så så bruk en klatt Spenol her også…

 

Etter en uke tid med litt jobbing så kan man sikkert løpe rundt i sandaler eller flipp flopper! Og du det finnes vel ikke noe mer usexy enn ustelte føtter!!!

 

Og husk hold neglene korte, og litt neglelakk har du sikkert på lur også! Føttene skal bære en hel kropp dag etter dag, viktig med god og daglig rutine her…

 

Da er føttene klare for sommeren tenker jeg 🙂

22 kommentarer
    1. Gode tips!👍🏻😊
      Har aldri tenkt på Spenol men Locobase bruker jeg til det meste av tørr hud.🤗
      Her er det så kaldt at å gå barbeint vil medføre sykdom og det som verre er, så her er det bare å vente litt til.😅
      Ha en fin vårkveld.🤗🌱

      1. Tusen takk, godt å stelle føttene litt ja og helst gode rutiner!
        Uff da, så kaldt hos dere…🥰
        Håper våren komme snart tilbake – slik at sandalene kommer frem! 🧡

    2. Hmmm… å nei…. dårlig samvittighet…. for her har føttene gått for lut og kaldt vann ei stund! Men – nå fikk jeg dyttet jeg trengte, så full skjerpings fra ikveld! God klem <3

      1. Så bra, var mening å vekke litt med dette innlegget! 🙂 lite som skal til, men blir så bra når
        man jobber jevnt og trutt….
        Klem…

    3. Tar godt vare på føttene ja. Er hos fotpleie 2 ganger i året pga en negl jeg ikke fikser selv og hun er også flinkere til resten. Så holder jeg de ved like selv innimellom det 😀

      1. Fotpleie er det beste ja…Det er egentlig noe alle burde unne seg!
        Bare det å klippe negler blir verre og verre når man kommer opp i åra… 🙂

    4. ……nope.. gjør nok ikke alt det der. Legge og oversiden av foten får grei pleie – men under føttene MÅ jeg være hardhuda, da jeg går ekstremt mye barfot ute både i skauen og på grus.. 😉

    5. Då flink er ikke jeg.
      Men jeg går til fotpleier hver 8. uke. Det er pga en negl jeg har mista på ene stortåa. Hun prøver å få den til å vokse.
      Og nå har jeg fått gelelakk på, så jeg er klar for barfot og sandaler.

      1. God morgen..
        Fotpleier er flinke.. Så da er du trygg tenker jeg..
        Herlig…
        Da er du klar for sandaler… Så flott, 💚 En fin dag ønskes deg 😍 Klem herfra meg..

    6. Datteren utdanner seg til fotterapeut, så føttene mine blir jevnlig studert og pleiet av en kjærlig datter.
      Fastlegen min sier at jeg siden jeg har Diabetes skal behandle føttene mine som gullklumper.
      Derfor tok Datteren og lakket tåneglene mine med gull-neglelakk før jeg skulle på kontroll til han sist.
      Så akkurat føttene har jeg rimelig god samvittighet for.

      1. Høres ut som du kan sjekke ut dette for våren!
        Så bra, din datter gjør nok en veldig god jobb for sin mamma…Gull og greier, kult!

    7. Hehe, takk for påminnelsen. Jeg må nok ha litt egenpleie på føttene før jeg skal til Spania om et par uker. Der blir det definitivt sandal- og barfotvær! Spenol funket før, og funker nok fortsatt. Jeg digger “Propolis” fra Forever Living. Den gjør godt for både føtter og legger, og resten av kroppen også. Reparerer litt også, faktisk.

    8. Gode tips dette 😊 Jeg har ekstremt tørr hud på leggene og føttene, så her bades de ofte og jeg smører de inn med krem etter hver dusj. Er ikke noe fan av Spenol, men har andre jeg bruker som er veldig bra 🥰

      1. Høres bra ut, her i huset har vi brukt Spenol til det meste…
        og som sagt supert å smøre skinnjakker med!
        Ja, det må smøres – legger har lett for å tørke ut, særlig hvis man bruker mye kjole på
        vinteren og strømpebukser! 🙂

    9. Husker spenol kosta 10 kroner og under navnet stod der «for spener og jur». Er det en spesiell neglakk du anbefaler? Og evt hvilken farge tror du vil kle meg best?

      1. Spener og jur og føtter går i en dunk vettu….
        Jeg drar med meg hvis jeg finner fine farger jeg…Både dyrt og billig..
        Men jeg fant en fin lilla farge på Lindex – den heter 95 “Lavender” – den. likte jeg godt, små
        kjekke flaske og merket heter Nailpolish – men Normal og Europris har jo et lass med farger og typer..
        Det er jo ikke dyrt! Løp og kjøp og møt våren!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg