Takler du lyd og støy på cafe

God riktig god kveld der du er! Er du hjemme sa du…å jeg trodde du tok deg en kaffe på cafe…

Hva synes du om lyden der? For meg er det ganske komplisert. Jeg har jo nedsatt hørsel. Det er kjipt…og sånn vet dere. Men jeg liker jo å komme meg ut døra her hjemmefra likevel.

Dårlig akustikk og høyt støynivå er ingen høydare for meg. Det blir vanskelig å høre hva folk sier da…sitte og surre sånn alene går jo greit. Men jeg er jo ikke asosial. Liker å prate med folk jeg 😀

Nå jobber visst Hørselhemmedes Landsforbund med en ny app til mobiltelefon. Som kan hjelpe oss å finne cafeer og restauranter med gode lydforfold.

Klar kanskje i løpet av 2019…

Så alltid noe å glede seg til….😀

I dag ble det en hvit tirsdag. Ikke for at jeg ikke skal drikke alkohol..vi kaller det hvit måned. Hvis vi er nykterne med alkohol en måned. Drikker ikke mye jeg. Men et glass vin en gang i blant liker jeg 😀

Hvit tirsdag…..? Det kom snø i natt…haha 😀

#nedsatthørsel #app

11 kommentarer
    1. Nei, jeg takler ikke de lydene så godt. Men går på kafe innimellom likevel. Har funnet “mine” kafeer der de ikke spiller så høy musikk. Men setter meg ikke ned om jeg ikke får en plass inntil veggen eller i et hjørne. Åsså går jeg på tider der det ikke er så fullt, og gjerne aleine. For da slipper jeg jo jaffal å forholde meg til noen andre jeg MÅ snakke med. Det er forresten ikke bare på spiseplasser musikken er ødeleggende, butikker og frisører er like ille. For ikke å snakke om kino …

      1. Helt enig… Noen butikker er grusomme og da går jeg. Altfor høy musikk. Så ikke greit… Jeg å liker vindu eller et bord laaangt inne i rommet. 😀

      1. Ja kan bli mye ræl med høy musikk og sånn også… Og lite ting rundt gir dårlig akustikk… Det hjelper med ilder på vegger. Og planter og noe i taket..

    2. Jeg tror jeg har hatt et hvitt ÅR 😀 Når det gjelder kafeer. Noen steder er grusomme, selv om man hører i utgangspunktet greit. Men jeg vet om en kjede hvor det er ganske rolig. Waynes Coffee. Har bare vært på stille kafeer i den kjeden. De sa i begynnelsen at det var et poeng for dem. Vet ikke om det gjelder fortsatt 😮

      1. Den kjeden har vi ikke her i byen.. Mye støy og bråk enkelte steder ja..
        Ja.. Du er forsiktig.. Jeg liker litt vin jeg… Men trenger ikke ha noe hver uke.. Kan gå en måned mellom hver gang.. Men jeg liker å lære om vin og da må man prøve litt 😀 og moro når man greier å gjette land og produsent og riktig drue. Det et 10 000 forskjellige druetyper.

    3. Slett ikke noe enkelt med mye støy og sånn på slike eller andre steder, Sliter også med å få med meg hva som blir sagt. 🙂 Her er det blåe dager,, så tenk.. rundt 20 minus i morgenstunden. Den globale oppvarmingen tærer på vedlagre 😛

      1. Ikke sant… Ikke lett for deg.. Men for meg håpløst med musikk og prat og klirring fra kopper og dårlig akustikk…
        Kos deg med blå dag.. Her er hvit og Gul var det i går.. Ny farge i morgen 😀

    4. Jeg takler ikke høyt støynivå på cafeer eller restauranter, på grunn av at jeg plages av kraftig tinnitus. Hvis jeg skal på cafe med venner, og jeg kan velge hvor vi skal blir det gjerne et sted hvor jeg vet lydnivået ikke er så høyt.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg