take away påske

 

Da gikk det DEN VEIEN! Alt er igjen nedstengt og påskelunsjer og bryggeturer og verksteder med påskepynt er historie. Take away påskepyntverksted! Rett og slett dille hjemme hos seg selv...ALENE..Vi skal ikke møtes eller være sosiale. Samles til egg og hygge blir det ikke…

 

Begynner å ligne påsken da jeg vokste opp. Da var jo alt stengt helt naturlig! Husker Langfredag, fryktelig kjedelig dag…..ABSOLUTT ALT VAR STENGT! Så kom påskeaften og vi hadde en butikk her i Fredrikstad som hadde åpent noen timer. Lundus tror jeg den het..Venninnene mine og jeg syklet til byen fra bygda og kjøpte oss mer godteri! Frem og tilbake var det flere mil. Men det var verdt det!

 

 

Da var det stengt da! Og butikkene åpnet ikke før på tirsdag..Ingen kiosker eller Burgerking eller Mc-Donald. Det fantes ikke…

 

TAKE AWAY PÅSKE (ta med seg snøen og appelsinen inn i stua…)

 

12 kommentarer
    1. Ja det gikk den veien.
      Ikke noe greit dette, men jeg innser at det må til.
      Men det er mange uker, så det er bare å stålsette seg.
      Det går nok bra.

      1. Det må til og blir det ikke noe nå! Så blir det nok portforbud tenker jeg..
        Smitten må ned og sykdommen er meget alvorlig! Så mange yngre mennesker som blir veldig syke!

        Men etterhvert vil det gå bra..

      1. Ja, skikkelig tråkig. Men det var nok ikke noe annet valg.
        Når alle Oslo-folka skal feriere og dra smitte rundt. Her i Fredrikstad hadde det det blitt sild i tønne!

    2. Jepp – sånn gikk det med det…. Dritt-kjedelig for å si det rett ut! 🙁 men – det hjelper jo ikke å hyle og grine – får heller ha en takeaway-påske da…… sikkert full servering og alle rettigheter både her hjemme og i bobilen – såååå….. jadda….. ( ps – jeg er egentlig veldig trist…)! Klemmer 🙂

      1. Det gikk DEN veien…Vi får bunkre! Du hjemme og i bobilen..Jeg får bunkre litt her og der…Så jeg har på lur..
        Hehe…Det er sykt tråkig….men vi holder ut litt til! Klem til deg.

    3. Koselig med litt påskepynt..pynter ikke slik som til jul..men har noen gule innslag..og pynt vi har hatt i åresvis 🙂 For mange “hellidager”blir fort kjedelig syns jeg.. og som barn var det helt pyton..hehe..

      1. Jeg er veldig glad i å pynte til påske! Blir så koselig inne synes jeg. Glade farger og det trenger vi nå! Mange
        helligdager etter hverandre er tråkig…Jeg liker best vanlige dager og et åpent fungerende samfunn! Men akkurat det kan vi ikke få nå..Men du fin dag! Klem.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg