Ta seg en pinne

 

Fin fredag flotte folk!

 

Det er fredag, det er lov til flere ting på en fredag enn på en torsdag…Sånn prøver vi å få det til i hvert fall..Vi kan ikke ha fredag og lørdag hele uka, det skulle tatt seg ut.. 🙂

 

Nå har jeg kjøpt inn både bacon og egg og brus og potetgull – det er fredag her i heimen og helg! Har til og med kjøpt romruller og pepperkaker! 

 

Kjekt å ha, men så var det den pinnen da! Ta seg en pinne = ta seg en dram! Det har jeg ikke tenkt til..Men skal stikke innom polet en dag og kjøpe en flaske eller to…Kanskje ikke to drammeflasker da, men kanskje en flaske rødvin! Men venter på lønning…Kutter ut det man ikke trenger lissom…Men litt godsaker trenger man i helga! Jeg kjører ganske stram line hele uka, det går på makrell i tomat og gul ost som regel..Mye knekkebrød og lite med søtt..Føler meg ikke som en usunn person…Men hva er egentlig det å være usunn? Man sier det noen ganger om folk, “vedkommende så skikkelig usunn ut”! Folk kan sikkert si mye rart om meg, men tror aldri noen har gitt meg det slagordet….Men du det er fredag og kos deg med kvelden!!!

 

Klem herfra Solliv

16 kommentarer
    1. Folk sier så mye. Bryr meg lite om det. Kose seg er lov, men hvis man koser seg hver dag så blir det liksom ikke så kos. Ikke noe ekstra liksom. Var på polet i går og kjøpte rødvin. Gleder meg til den i kveld.

      1. Nei, kan ikke tenke på alt hva andre tenker og mener om en..
        Fest er ikke hver dag, helt klart…ekstra hyggelig når man koser seg ekstra i helgen eller velger en dag midt i uka..
        Kos deg masse med god mat og deilig vin..

    2. Kosa meg med god middag og null rødvin. Kan ikke kose meg hver eneste dag. Mandag blir det grensehandel. Ribbe er litt billigere der enn her. Noen flasker rødvin. God helg til deg. Klem

      1. Høres ut som en god plan, ut på tur! Koselig handel det..Og Systembolaget har litt andre varer enn her og en del halve flasker
        og det liker jeg..Er man to da så blir det et glass på hver. Noen ganger er det nok 🙂
        Nei, kan ikke ha fest hver dag…da blir ikke gøy til slutt! 🙂
        Kos deg med kvelden, klem…

    3. kos deg. Det er bra at man kan unne seg noe godt i helgene:)
      Her jeg bor nå er det mye ris spising:)
      Jeg savner å kunne lage noe jeg liker …men jeg bor sammen med andre, og derfor tar hensyn:)

      1. Tusen takk, skjønner at du begynner å savne norsk mat og litt annet enn ris…Ris er ikke så godt!
        Men som du sier, man tar hensyn..
        Ønsker deg fortsatt fin stund med barnebarna..Klem herfra.

    4. Det er viktig å kose seg med mat og av og til litt søtsaker. Da blir det ekstra godt også.🤗
      Jeg liker også at det skal være lutt forskjell på hverdag og helg.
      Nå skal faktisk helgefreden senke seg i heimen hos meg også.🤗
      Vi venter ganske straks overnattingsgjester.🥰
      Fin fredagskveld til deg.🤩

      1. Tusen takk, viktig å nyte livet og ikke bare tenke på alt man ikke skal ha..Det blir det lite hygge av.
        Godt når fredagen kommer og man får ro i sjelen…Det er deilig..
        Kos deg med gjester og god kveld – nyt den..

    5. Høres ut som om du kjører samme stil som meg….. flink og nøye i uka, og koser meg i helga! Her er det rødvin i glasset, potetgull og sjokoladefigurer…..! Kos deg masse, klemmer kommer fykende <3

      1. Tusen takk for klemmen – kommer en til deg også…
        Ja, må nyte litt på fredag og lørdag ikke sant? Man blir jo lei av å knaske på bananer! 🙂

    6. det er lovå kose litt ekstra i helgen ja ,blir vist lite blogg med meg for tiden ,mannen er hjemme fredagene da han bruker opp ubrukte feriedager før han går av med pensjon og når han er hjemme har jeg annet å gjøre enn å være på nett ,:=) i morgen er det vedaskogen som kaller på oss :=)

      1. God morgen, skjønner at det er mye å ordne med når mannen er hjemme..
        Man sitter ikke å blogger for seg selv da – men finner på ting. Og det er jo alltid masse å
        gjøre har man hus og hjem og gård! 🙂
        Litt hygge må må til i helgen, slik at ikke alle dager blir like…
        Ha en fin dag i vedskogen.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg