Ta deg tid til å slipe sagen…

“Vi trenger alle å ta oss tid til å stoppe og slipe sagen i stedet for bare å sage  i vei. Dette kan bety at du deltar på et seminar, leser en bok, lærer noe nytt eller ganske enkelt finner  stille tid til å tenke. Du bør ikke bare arbeide hardt  – du bør også arbeide smart.”

Dette bildet tok jeg i ettermiddag med mobilen min. Femdalsund her på Kråkerøy. Jeg tok meg tid…Til å stoppe opp og nyte “Vintersol i hav”.

Det gjør jo turen mye hyggeligere…enn  å bare peise på for å gå og for å komme fort hjem i varmen igjen. Jeg er ikke sånn. Jeg går fordi det gir meg rom til å tenke. Til å nyte den vakre naturen….Bare det å være et menneske….Sanse…Fotografere…

Så han som saga og saga med den rustne sagen blir kanskje ikke fortere ferdig enn han som stoppet opp litt. Tok en pause og saget videre…

Litt tanker rundt en bok jeg leser nå som heter…”Hvis jeg hadde visst da. Det jeg vet nå.”

Er Du enig? Hvis du tenker litt så tror jeg det!

Du må ha en fin kveld…

#foto #blogg

8 kommentarer
    1. Det er jo så utrolig mange hendelser, impulser, inntrykk som flagrer rundt en hele tida, ja til og med for oss pensjonister. Så alle burde vel tenke sånn, Stoppe opp, eller finne seg ”et pusterom” , der tankene kan få lov og roe ned og finne litt fred 😀 Man kommer fort nok til enden av livet uten at man trenger å stresse seg dit 😀 <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg