Ta deg en grønn kopp

Hei, har du aldri hørt om dette sier du..Ikke jeg heller. Men leste det et sted. Hvor det var husker jeg ikke. Om det var i Fredrikstad eller Oslo eller et annet sted. Husker ikke.

Men poenget er:

På den kaffebaren eller bakeriet ( husker ikke det heller) så skulle man ta seg en grønn kopp dersom man ville være sosial. Da kunne ukjente folk komme bort å prate med deg. For det var et signal. Skjønner dere. For det er jo ikke alltid man vil ha selskap fordi om man er alene. Noen ganger greit å sitte å trykke på telefon eller glane ut i lufta.

Så velger man seg en grønn kopp med kaffe eller noe så signaliserer man  til åpenhet. Vil du ikke prate tar du den vanlige koppen i hylla 😀

#grønnkopp #sosial #åpenhet

18 kommentarer
      1. Håper det er flere steder som kopierer dette. For dette er genialt. For man går lissom ikke med plakat på seg. Jeg vil snakke i dag. Ønsker deg en fin kveld….

      1. Nei, tror egentlig det var i innlandet et sted. Har egentlig ikke sett grønne kopper i Fredrikstad heller. Men jeg har jo ikke vært overalt da…for man havner fort på de samme stedene hver gang.

    1. Ja, hvorfor ikke! Det blir vel som den grønne lua i fjellet. De med grønn lue er visst single!!!! Morsomt “språk”!
      Jeg fikk grønn te til jul, lurer på hva det betyr! 🙂

      1. Ja fine greier. Her betyr det pratesjuk. Sosial. Ikke om er singel eller ikke. Grønn te er sunnhet… Hehe… Elsker grønn te.

    2. Det har jeg jammen ikke hørt om. Har hørt om grønn lue, men ikke om grønn kopp. Det burde flere steder ha. Det er mange folk som er ensomme, og som synes det er vanskelig å komme i kontakt med folk sånn helt uten videre 🙂

      Jeg har så lyst å starte kafe, om jeg hadde hatt helsen til det. Da skulle jeg innført grønn kopp 😀 Men, det får være i drømmene.

      Fine kvelden til deg ♥

      1. Tusen takk, da har man et valg i hvertfall. Selv om det kanskje er greit å sitte å glane litt også. Tror jeg leste om dette i Aftenposten. Men husker jo ikke hvor da…men det kommer nok mer og mer det å. For det er mange ensomme mennesker der ute….❤️Klemmer til deg og fin kveld.

    3. Dette var genialt, burde gjennomføres på alle kafe’er ☕️☕️Mange ensomme der ute i verden ☕️☕️

      1. Helt klart en fin måte å blinsosial på. Viktig. Nå prater vi jo snart ikke med kassadama heller. Da det er selvbetjening.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg