Sysselsette seg sjæl er en kunst

 

Det er litt viktig å ha en plan for dagen synes jeg, hjemme eller på jobb! Nå er det fri og jeg tenkte litt i går kveld hva jeg ville bruke dagen til! Best er jo å være på tur, men man blir litt sliten av det også! Så da må man følge med på hva kroppen sier! Små turer i skog og sjø blir man ikke sliten av, men sånn buss og togturer hvor man er på farta hele dagen, da bør man helst ha gode dager! Nå er det jo litt kjør med mora mi og det med sykehjemmet som er litt belastende tenker jeg. Er ikke optimalt for meg å sitte på et sykehjem i 3 timer på en fredagskveld etter en jobbeuke! ❤️ så i dag pakker jeg sekken og drar ut på bygda der mamma bor.

 

Kjører innom og setter på en maskin med sengetøy og tømmer kjøleskapet (for ho) for ting som ikke holder seg i 14 dager og så tar jeg meg en tur på Havna der jeg vokste opp! Tar med mat og te og skal nyte sola en stund – så kjører jeg innom og sjekker vaska og fyller bag med tøy til mamma på vei hjem fra turen! Ting gjør seg ikke selv, men sånne ting er ikke slitsomt…men det å snakke med folk og være i et rom med mange mennesker det tar på..Men for meg å jobbe med kroppen er ikke slitsomt, men å sitte i en sofa med folk er totalt utmattende…Rart det der, men sånn er det å høre dårlig! Man får ikke energi av andres menneskers prat! Trist egentlig…❤️

 

Så da er jeg ikke planløs i dag heller! 

 

 Lage seg en plan! Helst en god en…

 

14 kommentarer
    1. Da har du en kjekk plan for lørdagen også.
      Vi skal feire 10 års dagen til Ella. Endelig etter 2 år med pandemi blir det skikkelig feiring.
      Det gleder vi oss til
      Ha en fin lørdag.

      1. Tusen takk, viktig med planer….
        Kos deg masse med kvelden og dere har sikkert hatt en super bursdag!
        Endelig som du sier, etter 2 år med pandemi!Klem til deg 🥰

      1. Tusen takk, ja – ser den…
        Lurt det også, dere er jo to så da kan man kose seg sammen.
        Jeg må ha en plan hver dag føler jeg, for at dagen skal bli god! Klemmer…❤️

    2. Ser ut til at du hadde en fin plan, min plan var å shine huset og vi var to om jobben. Håper din mor vil trives på sykehjemmet. Hadde min far på sykehjem i 6 år, han var dement. Klarte ikke og være der i flere timer, men 1 time holdt i massevis. Blir sliten i hodet av all støy. I dag er det håpløst og få sykehjemsplass for mange hjemmeboende eldre. Ha en fin lørdag. Klem

      1. Tusen takk, kjekt med plan og man får gjort litt..
        Så ble noen timer ute hos huset til mamma..tida går vettu.
        Hun trives ikke, sier hun da..Men er kortidsplass i 14 dager, for at hun skal få litt matlyst igjen.
        Så får vi se, er nok ikke enkelt å få fast plass! Så blir sikkert sendt hjem igjen når denne perioden er over 🥰
        Ønsker deg en fin kveld! 💛 klem…
        Ja, blir veldig sliten av støy og stemmer!

    3. Greit å ha en plan, ja 😊
      Er vel ikke den som er mest kjent for å legge så mye planer, akkurat – men litt syns til og meg jeg er greit.
      Håper du får en fortsatt fin lørdagskveld ❤ Klemmerz

      1. Tusen takk, jeg liker å sitte om kvelden og tenke ut hva jeg skal gjøre dagen etter!
        Men mange ganger finner jeg på tung underveis!
        God natt ti deg, sov godt! Så du var klar for byssan lull…

    4. din mor er heldige som har deg ,du er så flink til å hjelpe henne ,ikke alle som har så masse god hjelp :=) men å sitte 3 timer på sykehjemmet er ikke det beste nei ,iallefall om en ikke kan ta sin med ut en tur ,da pappa var på sykehjem satt han i rullestol ,da brukte vi å ta ham med ut og trilla tur ute,det er fint tenker eg

      1. Ja, må jo bistå litt..Ble litt lenge, men hun var grinete og ville hjem!
        Så jeg tenkte jeg måtte vente til kveldsmaten slik at hun fikk noe annet å tenke på.
        Ikke lett dette..
        Lurt å trille ute, men er kjølig om kvelden og dette var jo til 1930 på kvelden..
        Så får bli ved en senere anledning!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg