Syklubb ved fjorden

 

God lørdagskveld! Jeg har vært ved fjorden i dag, og kommer litt mer om det senere! Men altså, syklubben Tjeld, Tjeld, Tjeld & Tjeld var i gang og det var et sabla orkester! Selv jeg, med ganske nedsatt hørsel har ikke noe problem med å få med at her var det mange meninger! 

 

 

 

 

 

 

Hele fire Tjeld er sett i dag og jeg åpner herved våren 2022! Det er skikkelig vårtegn, tjelden og linerla. Linerla pleier å være her på Kråkerøy rundt 8. april..så enda noen dager til Linerla er her og gleder meg stort. Min absolutte favoritt og når jeg så den første gangen våren i fjor da rant tårene, og jeg er overhode ikke lettrørt – er vel heller det man kaller HEL BETONG eller noe i den duren! Og Mr. Tjeld er min favoritt nr. 2! 

 

Har du en favoritt av våre kjære fuglevenner?

 

 

 

14 kommentarer
    1. Betong altså….. jeg er vel myk som smør jeg….🤣🤣 når grågås-plogene kommer, er vel første gledestårer her…. og linerla….😘

      1. Da er vi enige om Linerla – vertdens vakreste fugl og vårtegn! <3
        Dessverre er jeg blitt sånn, vært gjennom for mye tøffe ting her i livet. Klem…

    2. Fugler som bringer bud om vår er herlig, men jeg liker svart-trosten så godt, for den synger så fint om sommeren🙂

    3. ja nå er tjelden her og jeg tror ikke min svigerinne er glad for det ,i fjor var tjelden helt gal på rorbua ,seit og griste til vindu og vegger så dei hadde sin fulle hyre med å vaske ,dette vedvarte helt til egga var klekte ,men jeg synes det er en trivelig fugl ,nå liker jeg veldig mange fugler ,men håper svartkvit fluesnapper kommer før kjøttmeisen til fuglekassa ,for jeg savner den i hagen da

      1. Fuglen er trivelig den og så flott med det lange rød nebbet og rød ben. Kul..
        Men maser veldig, veldig skrikete…Men alltid likt denne fuglen og det er et
        så koselig vårtegn altså! Spennende hva du får i kassa da! 🙂

    4. Bokfinken i våren er fin. Den hørte vi på i skogen i helga. Tjeld er sjøfugl, og den hadde vi aldri nær oss da jeg var liten. Skikkelig syklubb når alle fugler synger i kor! Klemsiklem:)

      1. Tjeld har jeg alltid vært vant med, både der jeg bodde før som barn og her på Kråkerøy.
        Er så fin synes jeg..
        Bokfinken synger vakkert, hører den jeg! Har ikke hørt den i år! Men hørselen er litt dårligere også
        tror jeg..Klem..

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg