Svensketur

 

God søndag! Trøtt jeg, ikke fått den klokkerytmen i boks enda. Er jo ikke trøtt kl. 2300 og veldig trøtt kl. 0700 – men da står jeg opp! Har på alarmen for å prøve å komme i riktig gjenge! Så til uka blir det bra vettu…Forresten meldt snø her i kveld eller noe. Tenkte jeg skulle vaske bilen og slikt i dag, spyle over – bilen var jo  i Sverige i går! Eldste sønn og en venninne av ham lånte bilen og fartet over til Strømstad og Nordby! Masse folk i Strømstad, en utrolig koselig by altså..Så ikke rart at etter flere år nå at folk benytter muligheten! 

 

Elsker dette knekkebrødet her og knekkebrød er billig i Sverige..Ellers så ble det  handlet vin og godis og annet kjøtt! Og te er jo rasende billig. En liten pakke med grønn te her i Norge koster ca. 50.- til 60.- kroner. I Sverige får du dobbelt så stor pakke til samme prisen! 

 

 

Karbonadedeigen delte jeg opp i passe mengder (til meg) og frøs ned. Bruker den til pizzasaus o.l. Da er den helt nydelig. Til kjøttkaker bruker jeg kjøttdeig, der vil jeg ha litt grovere malt og litt mer fetere deig.

 

Denne butikken (se posen nedenfor) her kan virkelig anbefales, særlig til menn. Har dameklær også, men jeg har ikke funnet så mye der, men nå er det tre år siden jeg var der da. Men til menn er den helt super og begge gutta mine finner alltid klær i denne butikken! Skikkelig stor fin butikk like ved parken der, bortenfor Laholmen. Alle ønsker noe annet enn kjedebutikker tenker jeg…Litt dyrere og 100 % bedre kvalitet. Dette er ingen billigbutikk, men jeg sverger heller for å betale mer for et plagg og ha det lenge enn å kjøpe 10 gensere til 200.- stykket. Nå har jo nok klær og trenger ikke fylle opp et klesskap – men det er sånn jeg tenker! 

 

 

Vel, da går jeg for en kopp kaffe til tenker jeg! 

 

Nyt dagen!

8 kommentarer
    1. Herlig med litt svenskehandel 😊
      Det er en ting jeg savner med å være/bo lenger sør..nemlig å kunne dra til Sverige å shoppe.. Herifra er det 2 timer å kjøre til nærmeste svenskebutikk, som er en liten sak beregna mest for hytte- og campingfolk.. Neste deretter er også en butikk primært for mat, men litt større enn den første..og ligger en time videre inn i landet. Lite utvalg, tross alt – og de er jaggu hakket dyrere på en del ting enn i sør-Sverige. Skal man shoppe andre ting..klær mm., må vi til Kiruna, som ligger nesten 4 timers kjøring fra Harstad…

      1. Herlig tilbakemelding..Det er nok Nordby som slår det meste av priser kanskje.
        Masse flott og billig mat i Sverige er det altså, og greit med litt andre merker og slikt også
        synes jeg. Og det å dra til Strømstad her, det er hyggelig altså! 🙂 klemz..

    2. Greit med en Sverigetur – selvom det var bare bilen din som tok turen denne gangen! Du fikk jo varer – og det er bra! Leeeeeeeenge siden jeg har vært på harryhandel – tør IKKE å si hvor lenge det er siden! Klem <3

      1. Artig å dra til Sverige, liker meg der. Men denne gange passet det ikke og jeg fikk masse varer..topp!
        Du får ha et mål i sommer – SVERIGE
        Klem…

    3. knekkebrød kjøper jeg alltid om vi er i Sverige ,spiser mye knekkebrød og som du sier ,der er den noe billigere enn her hjemme ,denne sorten har jeg ikke prøvd ,men får den her jeg bor på kolonialen

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg