Strikket klut er aldri feil – gi eller få

 

God kveld! Jeg strikket ferdig denne kluten før jeg gikk ut i HØSTEN En runde i vaskemaskinen så var den klar! Dette er bare rett og vrang i et rutemønster med en heklet kant med fastmasker rundt, 3 runder.  Fant oppskriften i boka “To rette og en vrang.” Trenger ikke kjøpe en bok for å lage en klut altså. Sikkert bare til å google på nettet eller lage en oppskrift selv. Før så lagde jeg alltid kluter ala Bitta. Det var mye mønster og veldig mye pent å lage! Men når jeg ga bort disse så havna de i en skuff for de var for “fine” å bruke!

 

Da er jo poenget borte mener jeg. Kluter er til å brukes og mer man bruker dem jo bedre er dem! Så er du så heldig å få kluter i gaver så ta dem i mot med åpne armer er min mening. De man kjøper på butikken kan jo ikke sammenlignes i det hele tatt! Mange av klutene mine er 5-6 år gamle og like fine å se på, bare falmet litt i fargen! 

 

 

Hang kluten over lampa for å ta bilde! Blir finere bilder i dagslys ute, men jeg tenkte det var greit å lage dette innlegget i kveld! Hva venter du på – strikk i vei! Plutselig har du en haug med gaver! Og før du kommer i gang, jo mindre stress! Småstrikk er suverene gaver synes jeg da, jeg brenner for skjerf, luer, kluter, håndklær og pads! Det er en annen ting jeg strikker på også nå, men det blir et eget innlegg! Også en topp gave til han som har alt! 🙂 

 

God natt! 

18 kommentarer
    1. Hør,, hør. To på retta og en på vranga. Så blir det kluter. Jeg har hatt en ambisjon om å lære meg litt enkel strikking. Men spørsmålet nærmer seg,, om man lever lenge nok til å realisere dette. 🤗

      1. Så gøy at du ønsker å lære. Da jeg var på strikkefestival i høst så var det mange menn som strikket.
        Ønsk deg en bok til jul og sånn så er du i gang. Det er flott å strikke hvis man ønsker å finne roen! Så bra for kropp og sjel! <3 Klem..

      1. Kluter i en skuff er ingen hensikt!
        Tar litt tid før folk får sansen for hjemmelagde kluter!
        Noen mener de er for tykke, men da er det bare å bruke tynt garn og tynne pinner!
        Tror ikke jeg har kjøpt en klut på 6 år! Synes slike gaver er så kjekke, man kjøper litt annet ved siden av.
        Et godt glass med sennep for eksempel = topp gave!

    2. Jeg heklet kluter i c2 teknikk, og gav i gave. Heklet til meg selv også, men jeg likte de ikke. Kjøper heller ei spann med de vanlige kjøkkenklutene. Med små hender og gikt må jeg ha noe lett å vri opp. Skal hekle kluter om denne dama som ville ha sender garnet. Ho e treg altså. Får strikke ferdig tøflene i mens. Fine strikket klut du har laget. Beste gaver er de som er laget med kjærlighet. Klem

      1. Folk kjøper spann på spann og legger disse flotte klutene i skuffen. Det er så trist. For det finnes ikke noe bedre å bruke!
        Men skjønner deg og gikta di! Håper du får garnet snart da, ting tar tid!
        Ønsker deg en flott dag og klem fra meg.

    3. Det er gøy å strikke – og gøy å få noe som er hjemmelaga! Jeg bruker pads fra deg hver dag, jeg 🙂 og kluten må bare vaskes innimellom, hehe….! Så nå har jeg også lyst til å strikke kluter osv, må bare ha ferdig bålgenseren min! Klemmer <3

      1. Veldig gøy å strikke nå som det er høst! Mye godt selskap.
        Du får kjøpe litt bomullsgarn og lage deg flere kluter slik at du alltid har noen rene på lur!
        Bruker pads hver dag jeg også, de er helt supre! Miljøvennlig vil jeg tro!
        Klemmer….

    4. fin klut i en vakker farge ,ja hjemmetrikkede kluter er fine gaver ,og med en deilig såpe til så er det luksus :=) så kan en strikke i den fargen en vil ,en farge som passer hver enkelt hjem der kluten skal havne

      1. Elsker disse klutene man kan variere i det uendelige.
        Med dyrt økologisk garn eller billigere garn. Man gjør det man føler for og man kan sette sammen så mye fint i
        disse gave-posene! Bare fantasier som stopper!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg