Strikk og strekk..se innom skjørtet er ferdig

Det ble både strikk og strekk på meg i dag. Cowboystrekk på sofaen…deilig .

Så strikket jeg ferdig det skjørtet jeg begynte på etter jul.

Riktig farge på garnet er det som er på garnbilde. Mobilen lyver i kveld. Men det ble ferdig. Lagde min egen vri. Heklet fastmasker nede og lagde splitt. Litt kult da. For dette er sånn skjørt som sitter til kroppen. Heklet også staver som linning og lagde bånd. Her skulle det være strikket kant og strikk. Synes det hadde blitt litt tykt jeg. Brette ned kanten og sånn. Min vri var bedre. Hadde ikke nok av denne mørkegrønne så måtte ta en kontrast farge. Litt annen grønnfarge enn hoveddelen. Bildet lyver. Skal prøve med nye bilder en dag. Garnet er Lettlopi. Islandsk ull.

Sånn var originalen. Helt annerledes. Ikke samme garn heller.

#strikk #skjørt

10 kommentarer
    1. Veldig fint skjørt ♥ Skulle strikket et sånt jeg også 🙂 Men nå har jeg så mange prosjekter at det får vente 😀

      Fint å kunne lage sin egen vri når man strikker…og hekler 🙂 Sånn gjør jeg også av og til, når jeg ikke er 100% enig med oppskriften 🙂

      Godt jobba ♥

      Klem

    2. Kjempeflott skjørt og artig med den lille splitten. Greit og kunne gjøre om litt på mønsteret innimellom. Men hva syntes du om dette garnet,,har hørt at det er stift og klør litt. Men skal være greiere og ha på etter en vask har jeg lest på strikkesidene. Men jeg og flere er vare på ull mot huden. Men fint ble det:-)) Ha en fortsatt fin kveld.

    3. Tusen takk. Er du var på ull ja da kan du ikke bruke dette garnet. Det er hardt klør en del. Men hjelper i vask. Men utrolig fint resultat synes jeg. Det er litt pondus. Ikke slaskete. Skjørtet brukte jeg på jobb i dag. Utrolig varmt og deilig å ha på. Klødde ikke på meg. Men må ha litt tykk strømpebukse. Jeg ville ikke brukt dette på genser. Der vil ja mykt garn. Tror det er fint til luer og slikt. Utrolig varmt. Fryser ikke med plagg fra dette garnet.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg