storbrann i Fredrikstad

 

Fredag….i dag våknet jeg til nyheter om storbrannen i Fredrikstad! 

 

Bitende kulde, 14 minus gjorde slokking utrolig krevende…Fredrikstad fikk hjelp fra Sarpsborg og hadde en stund ikke kontroll på brannen. Det var ikke kontroll før mange timer senere..

 

Jeg gikk til mamma senere i dag til sykehjemmet. Der hadde de måttet stenge ventilasjon på grunn av den giftige røyken som veltet ut over byen og mot Kråkerøy! Da jeg hadde vært hos mamma med rent tøy så gikk jeg videre til byen for å se på skadene..Det er bare så trist! Satser på at politiet etterhvert finner ut hvor brannen startet..Litt mange branner her nå!

 

I går kveld klokka 2200 stod jeg på kjøkkenet og tittet ut. Der fikk jeg plutselig se en store ildkule i retning mot byen. Altså et stjerneskudd..jeg har faktisk aldri sett det før! Kunne det ha vært meteoritten som startet brannen…Jeg fikk mine tanker klokka 0700 i morges! 

 

Men for en innsats disse brannfolkene har gjort! Vi kan være glad vi har beredskap her i landet og her i Fredrikstad har vi også elva, hvor det er vann nok til slukkearbeidet..

 

Jeg sender mange varme tanker til alle berørte, ingen mennesker er savnet etter brannen!

 

 

 

 

10 kommentarer
    1. Brann er bare så skummelt og ekkelt! Godt at ingen mennesker er savnet! Mange som er rammet på en eller annen måte – bare triste saker! Klem <3

      1. Branner er veldig trist og det går fort…5 minutter så er det full fyr i alt.
        Skremmende…Denne gangen gik det heldigvis ikke menneskeliv.
        Men ved siden av er det hotell og alle gjestene ble vekket midt på natten og evakuert.
        Så fryktelig..
        God klem fra meg.

    2. Huff så ekkelt når slikt skjer. Spesielt når det er i nærmiljøet. Men så lenge ingen folk eller dyr blir skadet. Ting har vi nokk av, dem kan erstattes.

      1. Brann er grusomt ja, og bybranner kan bli skumle med stor sjanse for spredning.
        Her var det vind og kulde og det gjorde jobben med å slukke utrolig vanskelig.
        Ingen menneske og ingen dyr <3

    3. Tenkte på deg da jeg fikk nyheten i dag, sjøl om jeg vet at du bor på Kråkerøy og ikke i sjølve byen. Det lysglimtet du så i går kveld var spesielt. Skjønner at du ser en mulig sammenheng☺️

      1. Slikt lys har jeg aldri sett før. Veldig spesielt og det hang i lufta da jeg så det.
        Så dalte det så ble det borte bak skogen. Brannen startet jo på taket..
        Veldig rare greier. Men sikkert en forklaring, når politiet får oppsøke stedet.
        For meg er stjerneskudd: “Når man ser stjerneskudd så kan man ønske seg noe” – som sagt kan ikke huske å ha opplevd det før.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg