Stjæl ikke andres bilder – din drittsekk!

 

I går ble jeg satt ut!

 

dav_vivid

 

Jeg liker å lese bloggen til GRYENDE – hun har en fin blogg og skriver bra om mange viktige temaer. En dame med bein i nesa slik jeg kjenner henne. Så jeg sverter ikke henne! Men på dette blogginnlegget her: GRYENDE  så fikk jeg nesten hjerteinfarkt. Jeg har igjen kopiert og tatt tilbake bildet som dere ser øverst her. Det er merket med dav_vivid 

 

Så det er dette som er tyven han har rett og slett gått inn på min blogg og stjålet mitt bilde og signert det som sitt eget! Må si jeg ble harm og irritert, alle sitter med mobiler der ute og det er letteste ting i verden og knipse seg sine egne bilder og bruke tenker jeg! 

 

 

Her er mitt bilde fra min blogg og mitt blogginnlegg i sommer finner du her: Louise Da var jeg i Oslo og spiste på Aker brygge! 

 

Hvor Gry har funnet bildet vet jeg ikke noe om, men det er sikkert en nettsted man kan laste ned bilder! Som sagt dette gjorde noe med meg og må tenke ut en plan for videre fremdrift hvordan jeg skal løse sånt svineri!

 

Det er jo mye jobb og merke hvert bilde også og de som stjeler, klipper og diller! Ikke her, dette er jo 100 % hele bildet! Jeg har bevist ikke tatt bilde av vedkommende jeg er sammen med! 🙂 Men jeg har et triks, hvis du er inne på et bilde så går det an å klikke på bildet, og da kommer det opp en meny. Søk etter bildet med Google Lens og hold dette inne til du ser hva som kommer og da får du noe som heter visuelle samsvar og da kommer man opp her med Solliv.blogg så bruk dette hvis du er tvil neste gang man ønsker å bruke et bilde fra et nettsted! Så ta testen her inne på GRY sin blogg. Finn bildet (bruk mobilen) jeg mener, trykk på bildet, og søk på Google Lens – og her kommer opphavet frem! NEMLIG SOLLV-BLOGG.NO solliv – Louise. Husk ta denne testen dersom du trenger bilder til bloggen din, både Gry og andre 🙂 og igjen GRY det ikke kritikk til deg. Du handlet i god tro! 

 

Bruk dine egne bilder, ikke stjel andres!

16 kommentarer
      1. Ble sint merket jeg, det er jo så enkelt å ta bilder av alt mulig rart.
        Trenger jo ikke bruke andres bilder tenker jeg. For dumt! Man blir paff når man plutselig ser sitt eget bilde brukt av andre.
        Men Gry er nok på saken for den dama er rå! 🙂

    1. Uff, det der er så irriterende, og nesten umulig å få bukt med. Jeg har opplevd det samme og det er ikke gøy. Fint du sier i fra, for folk må være mer oppmerksomme på bilder det henter på nett. Klemsiklem.

      1. Husker at du skrev om det for en tid tilbake og etterpå har jeg funnet mange av mine bilder på
        forskjellige salgssider av håndarbeid blant annet. Man blir sint av slik.
        Må man virkelig merke alle bildene sine og man nå merke dem annerledes for de klipper jo i bildene.

    2. Toppen av frekkhet og stjele et bilde og publisere som sitt eget. Dessverre mange som gjør det. Har hørt om andre som har delt bilder av håndarbeid de har laget og funnet bildene på diverse nettsider for håndarbeid. En skikkelig ukultur altså. Tror man kan vannmerke et bilde i Photoshop, men hvordan man gjør det vet jeg ikke.
      Garnet er på vei til meg, men kom ikke i dag. Enten onsdag eller fredag. Gleder meg til krydder i fra Kokkejævel kommer. Blant annet til lutefisken. Har jo kokeboken også. Knallbra bok og mye godt å lage til middag. Ha en strålende uke. Klem

      1. Takk for tips, har prøvd å finne noen gode apper, men ikke i mål. Så bare redigerte inne på bilder hos meg selv nå. Ikke sant, dette var toppen av frekkhet. Noen mennesker lever av å selge bilder til aviser og magasiner og sånn, men da bør de ta sine egne og ikke stjele på nettet. Det er noe som heter copyright. Sett mange av mine bilder av strikk og sånn jeg inne på salg av håndarbeide…Trist for de som kjøper dette – kjøper jo Keiserens nye klær. Altså 0, vipser over penger og ser aldri det man har kjøpt. For det er jo ikke noe!
        Fin kveld videre…klem.

    3. Dette er en uting, som jeg dessverre ser skjer litt overalt. Jeg bruker ikke alltid mine egne bilder, men henter fra Pixabay, hvor man har lov til å låne. På YouTube er dette også et stort problem, og jeg pleier å si fra til eieren av en video når jeg oppdager det.

      Kanskje du burde konfrontere vedkommende med dette.

      1. Dette er ikke greit, folk må da lage sine egne motiver hvis man lever av bilder tenker jeg.
        På steder det er lov er det jo annerledes. Det er ikke lov hos meg for å si det sånn!
        Prøvde å forske på det! Men Gry er på saken!

    4. Jøss,, her var det mye informasjon. Jeg merket en stund mine blogginnlegg mex copyright. Men lett å glemme og sikkert liten effekt også.

      1. Viktig å tenke litt over dette tror jeg, og jeg ble skikkelig harm.
        Bare jobbe litt med det og tenke og google litt…
        Merke er jo kjedelig da. Mye styr og jobb.

      1. Tenker at man må være litt obs på dette. Folk er frekke der ute og selger bildene våre over nettet.
        Er jo ikke greit og vi får ikke en krone! Sånt liker jeg ikke. Klem til deg.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg