stillhet

 

Sitter her på veranda og nyter stillhet og ro. Det er deilig…

Det er luksus. Ikke for meg da. For jeg er vant til det. Det er slik jeg lever livet mitt. 

Men jeg tenker på flere der ute i små eller store hytter ved sjøen og ute i båt. Eller andre steder. Det er nok mange der ute som hadde ønsket seg mer egentid. Om de bare fikk en halvtime for seg selv. Sitte og glane. Tenke tanker. Ikke må ta stilling til andres samtaler. Følge med. Svare riktig. Være åpen og interessert. Kanskje for mye alkohol. Man må jo henge med i sosiale lag. 

For det er alltid når man er i slike settinger at det er mennesker som tar opp all plassen i rommet. Slik at andre mennesker nesten ikke får noe plass 👁👣 Du kjenner sikkert til noen du også.

 

Det er da jeg tenker at jeg har det bra med meg selv. Jeg kan oppsøke mennesker hvis jeg vil. 

Jeg slapper av etter ganske mye jobbing i dag også. Jobber meg rundt veggene vet dere. Har rukket stranda. Syklet tur. Vært 2 ganger på butikken. Så da er det deilig å lese litt og kose seg med en kopp te. Jeg drikker varmt selv om det er varmt jeg..Grønn te for meg er medisin. Må bare ha det rett og slett.💋

 

Foto: Solliv

 

Da sier jeg nattaaaaa når den tid kommer

Klemz Solliv

 

 

4 kommentarer
    1. For noen nydelige blomsterbilder!:-) Ja, litt egentid er bra. Og det er nok en del som ikke har så mye av det på sommeren. Kaffi og te kan være godt om sommeren også.

    2. Ja, nydelige blomsterbilder. Vi er heldige som kan velge: Vi har mulighet til å være mye alene. Samtidig har vi også mulighet til et sosialt liv. Jeg sier ja takk til både alenetid og sosialt liv. Er heller ikke så glad i intens festing og mye skrål. Liker beder settinger med færre folk! 🙂

      1. Tusen takk, Ja, det er skikkelig bra å kunne velge. Skrål og sånn er jeg også ferdig med. Men noen få er hyggelig. Ønsker deg en flott dag 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg