Stille i heimen – det er jul

 

God morgen 1. juledag…jeg har vært oppe en god stund..Sove gjør jeg sjelden på morgenen, jeg må tidlig opp..Skal fyre opp ovnen etterpå..Sitter her med kopp nr. 2 med rykende varm kaffe..Lest litt på nettaviser…Etterhvert titte på noen av gavene jeg har fått..

 

I går ble dagen helt fullbooket…Tidlig oppe da også – og gikk tur rundt  kl. 0900 for å få unna den, tenkte at det er det stramt program så får ta det mens man har tid! Etterhvert ordne med skinkestek, få satt den langstek og den stekte faktisk i 5,5 time og ble helt nydelig..Skrelle poteter og hakke kål til surkål og la surkålen putre på ovnen…Ungene her hadde planer utover dagen med å handle siste rest av julegaver, kjøre rundt med dem og besøke sin bestefar på et sykehjem..

 

Etterhvert fikk jeg kaffebesøk av min bror med familie og vi ble sittende og skravle en god stund..Så var det tid for å dekke bord og lage ferdig middagen..Lagde rødvinsaus fra bunnen og nesten en flaske med rødvin kokte en time til det var bare en desiliter igjen i kjelen..Da blir det godt. Rødvinsaus må kokes lenge…Den skal ikke være skarp i smaken, men rund og god…Litt etter skjema ble det middag og etterhvert kom nissen og alle gavene ble åpnet og vi hadde det skikkelig hyggelig! <3

 

Så plutselig ringte det på døra igjen og vi fikk en ny gjeng på kaffe og kake og is og godis og brus og alt man har av slikt å by på..Etter noen timer så var det blitt sene kvelden og tid for å rydde litt…

 

Litt før midnatt stupte jeg i seng og sovna som en sten…..For en dag med mange inntrykk og hygge og kos..Men kirken denne julaften måtte utgå – det rakk jeg faktisk ikke!

 

 

GOD JUL

12 kommentarer
    1. Det hørtes ut som en fin dag , jeg fikk ny mobil og jobber med å lære , flytte over osv og lett er det ikke mulig jeg må sende ny venneforespørsel på Instagram ha en fin dag

    2. Høres ut til at du har hatt en fin, men travel julaften. Da kan det være greit å “lande” litt på den “første”, å bare nyte stillhet og ro. Ha en fin romjul. Kos deg.<3

      1. Koselig dag og litt uvant når man er vant til å være mye alene som det jeg er.
        Men i disse tider har man jo benken full med godsaker å masse å by på, det er artig.

    3. Det høres ut som om julaften har vært akkurat slik den skal være.🥰
      Litt hektisk, matlaging og masse folk rundt deg.
      Da er det også litt deilig med en litt roligere første juledag.🤩🥰🎁🎄

      1. Tusen takk, deilig i dag.
        Masse rester igjen og var bare å varme opp stek og sånn og koke nye poteter..
        Kosa oss veldig vi 🥰 Pusla litt rundt og tittet og studert julegaver. Masse å finne på 🎁

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg