Staten tar fra de fattige… hjerteløs

Hei Hjertene ❤️

Dagen for gode ting…Ikke her hos meg. Fly forbannet…Jeg påstår jeg blir robbet. Fra før har jeg mista 70 000 tusen i bruttoinntekt..Akkurat så mindre har jeg i brutto. Når jeg legger sammen lønn og trygd mot det jeg hadde før….

Jeg mista nesten hjertet mitt da jeg så hvor lite jeg utbetalt i lønn denne måneden.  Jeg ble rett og slett skattet i hjel…Jeg har prøvd å endre skattekortet mitt på Altinn…men fikk det ikke ned mer enn 2 %..altfor lite reduksjon.  Så lønna mi ble redusert med 2000 tusen etter skatt. 2000 mindre utbetalt enn forrige måned…Det er myyyye penger. Er ikke noe mer for meg å endre. Men jeg vil påstå…Det er et ran for oss som ikke greier å jobbe 100  prosent…

Ikke nok at vi er syke….men vi blir mer syke av å bli skattet i hjel..Jeg kjenner mange som er trygdet og AFP pensjonister som har mye mer enn meg netto. Det er på grunn av lav skatt. Men vi som greier å jobbe en del….skal bli flådd inn til benet….Har jo en del andre trekk på slippen også. Fagforening, pensjon, kantinetrekk, forsikring, telefonbeskatning etc etc ….Dette har jo ikke de som er 100 prosent trygdet eller AFP pensjoniser. Frister snart ikke jobbe noe mer…..

#skatt #frustrert #forbannet

18 kommentarer
    1. Det er jo ille da..men du må jo få regulert ned den skatten, så det blir ei “levelig” inntekt 🙂 Håper du får en fin kveld uansett <3

      1. Tusen takk… Er vel ikke mer å regulere.. Jeg får sjekke neste måned også… Men 2000 mindre utbetalt fra januar til februar var mye… Får vel igjen på skatten da… Neste år… Hvis jeg lever… Håpløst

    2. Vel,de som er 100 % trygdet, ( uføre) betaler jo vanlig inntektsskatt på trygden, så de sitter jo med fint lite etterpå, de også. Pensjonister, derimot, har lavere skatt. Det er så dyrt å leve i Norge at ingen med brutto under 300 000 burde betale skatt. Brutal sannhet. Politikerne på begge sider er like ille, selv om rødsiden stadig prøver hinte til at om de rike betaler mer, så skal det være penger til absolutt alt..hehe. Så mye penger dreier det seg ikke om, den skatteletten blå har gitt. Uansett,” vi elendige” ville ikke fått noe mer, samme hvem som regjerer.

      Det som ergrer meg, er at det lille jeg pleier legge av hver mnd til de store regningene, nå forsvinner pga den hersens strømmen. Surt!
      Men vet du hva? Vi skal nok klare oss, bare på trass! 🙂 Det er helt utrolig hvor lite man kan leve på i stramme perioder. Det vet jeg alt om fra noe yngre dager.

      1. Enig… Dyrt å leve…skatt suger og strømmen.. Men jeg får spare inn til benet enda mer… Ikke lett dette… Hjelper ikke med annen regjering… Samma ulla…
        Takk for flott kommentar 😀

    3. Huff, det er ikke lett dette. Akkurat det samme skjedde med min kollega i dag, og hun også fikk 2000 mindre denne mnd.
      Skjønner ikke det her jeg.
      Akkurat som om man skal straffes når.man tjener lite.
      Veldig tungt å ha den sånn. Vet så altfor godt hvordan det er.
      God klem ❤🙂

      1. Tusen takk.. Snålt dette her.. 2000 på en lønn mindre… Er utrolig kjipt. Skattesystemet her i Norge er hardt og brutalt… Enten må du jobbe vettet av deg.. Eller nave… Jobbe og ha trygd funker visst ikke..

    4. Nå har ikke jeg sjekket den siste tiden, men det skal jeg øyeblikk gjøre. Jeg er jo ikke trygdet, enda, men har jo i mange mange år levd på aap. Og med den lille lønna jeg hadde som utgangspunkt, så er utbetalingen langt under fattigdomsgrensa. Det er ikke mye igjen etter skatten er trukket, for å si det sånn. Og nå har jo strømmen blitt sykt dyr også. Og i tillegg mister jeg barnetrygden fra nå av, siden yngstebarnet nettopp fylte 18. Så det skal merkes fremover. Jeg må nok legge en plan for hvordan overleve fremover. Sukk…..

      Men, ukrutt forgår ikke så lett….så det skal noe til for å knekke oss lavtlønte 🙂
      Jeg skjønner deg godt, det er ikke mye motiverende å jobbe når alt forsvinner i skatt likevel.
      Klem

      1. Tusen takk… Ikke lett.. Tøffe tider for deg nå da.. Men vi klarer det av… Men sjekk på Altinn… Helt sykt spør du meg… Klemz 💞🌷💞

    5. Jeg synes det høres veldig rart ut at du skal få så mye skatt med redusert lønn. Skulle tro det var noe feil.. Men jeg har sett det skje med andre som tjener lite også. Helt sykt!!

      1. Det er helt sykt.. Skatter nesten like mye av 60 prosent lønn som da jeg jobba fullt… Jeg får trygd lissom da må jeg skatte masse av det jeg jobber… Blir feil for meg altså… Da vil dem heller at folk skal helt bort fra arbeidslivet

    6. Rister på huet her.. Dette er trist lesning, og trist realitet.. Må være lite motiverende å jobbe når det er slik. 2000 mindre i måneden, når man har lite fra før, det er veldig mye.
      Regjeringa vi har nå.. den jobber for de rike og tar fra de fattige. Det er HELT tragisk.
      Det hjelper ikke på regningene og til mat på bordet, men jeg gir deg en god klem i kvelden <3

    7. Hoff, føler masse med deg! Ikke gi deg. Snakk med både arbeidsgiver og fagforreninga for å få assistanse. Det er i alle fall verdt et forsøk. Håper virkelig at det finnes en løsning

      1. Tusen takk.. Er ikke mer å gjøre har endret skattekortet det jeg kan.. Så får se neste måned.. Rett og slett høy skatt på å jobbe deltid…

    8. Jeg er i samme situasjon som deg. Økt skatt på førtidspensjon. I 2015 hadde Eli og jeg utbetalt litt over 50000 sammen. Så valgte jeg å bli hjemme og da mistet jeg 38 % av min lønn. Eli ble uføretrygdet med da minste trygd. I august 2018 flyttet hun på sykehjem da forsvant 85% av hennes trygd. Så fikk jeg enslig tillegg på min pensjon, økt skatt og det ble mindre igjen med tillegget 😂😂😂 utbetalt. Nå sitter igjen med 19289 utbetalt. Det er nok straffen fra Siw fordi min kone var så dum å få Alzheimer + at jeg var så dum at jeg begynte få skattepliktig inntekt som 17 åring. Jeg klarer meg nok fordi jeg kan selge gårdsbruket mitt og flytte inn i en liten leilighet, men andre kan ikke det. Erna og kumpanene stjeler fra de som har lite og det med støtt fra Venstre og KrF det håper jeg folk husker ved neste korsvei. I mellomtiden må ihvertfall jeg drive økonomiske tryllekunstner med farsarven min.

      1. Ja det er helt på trynet… Hva galt har vi gjort.. Vi som har et handikap eller får en sykdom.. Bare så trist… Du får prøve og holde ut.. Gård er jo livet ditt også… En leilighet er et skall… Overhodet ikke lett… Forferdelig situasjon for dere… Trist… Men én god klem herfra 😀🌷🌷😀

    9. Det er noe veldig merkelig i dette skattesystemet, for ikke å snakke om trygdesystemet! Folk som vil jobbe blir straffa for det. Mister en jobben etter å ha jobba 100% hele livet og får en 50% vikarstilling etterhvert, så mister en de resterende 50% i arbeidsledighetstrygd. Det er sykt urettferdig.

      Men synes jo dette hørtes merkelig ut da, 2000 mindre i en mnd. Det må jo være noe galt her? Vet også hvordan det er å miste inntekten, jeg har 15.000 mindre utbetalt i måneden nå, i forhold til det jeg hadde da jeg hadde 100% fast jobb i avisen. Det er straffa for å bli syk!! Og det kan vel bli enda verre enn dette, for jeg går bare på aap nå.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg