stammespråk

 

 

God morgen i regnet! Det regner og regner…Får kose seg inne en stund her med kaffe og litt rengjøring. Etterpå ut på tur! Alle har vel vært på arbeidsplasser eller foreninger hvor  mennesker snakker sitt eget språk! Et språk ut fra en stamme….Og man skjønner ikke bæret altså! Og må bare melde pass eller google i ettertid og se om kan fiske opp noe matnyttig! Ikke enkelt for en enkel sjel som meg…Du kan lese litt om stammespråket her: stammespråk 

 

 

 

Bildene her var turen her om dagen! Det er det du ser – en stamme! Jeg synes det var så utrolig fint mønster – så jeg gikk litt rundt meg selv igjen…sjekk det siste bildet! Dette er jo kunst! 

 

Tiden strekker til for den som vil bruke den…

12 kommentarer
    1. Flotte trestubber. Kunst ingen lager bedre enn naturen.
      Angående stammespråk. Første gangen jeg var på tillitsvalgtskurs satt jeg hele den første dagen og lurte på hva “Aml” var. Hele tiden viste foreleserne til “Aml” og jeg klarte ikke å forstå hva Aml var.
      Da jeg endelig spurte fikk jeg forklart at, Aml betyr Arbeidsmiljøloven Noe vi tillitsvalgte jo bør ha et bevisst forhold til.

      1. Ja, naturen er flott! <3
        Ja, akkurat – jeg har selv sittet på kurs og møter i Fagforeningen og mye har vært "arabisk" for å si det sånn…Men lærer jo litt etterhvert…De tenker ikke – tror at alle kan dette stammespråket! Jeg er ikke så fan av det, jeg liker å snakke godt norsk!

    2. Fine stammer – passer flott til teksten…. og ja, jeg har vært borti sånn arbeidsplass-stammespråk…..! Kjedelig for den som ikke tilhører stammen… 🙂

      1. Vi stammeløse….hm…helt håpløst å komme inn i sånn stammespråk! Da blir man rett og slett helt utafor! Tusen takk – ja passet jo bra dette….Klem…

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg