Sparing til jul

 

God formiddag! Dette innlegget er om økonomi, men finner ikke noen kategori egentlig å legge det under! La det under samfunn..

 

Sparing til jul!

 

Jul, er kanskje noe man ikke tenker på i disse dager, nå er vår, påske og sommerferie som har tankene våre og lommeboka og økonomien..Penger til ferie! Det er viktig, man skal kose seg i ferien! Men jeg tenker alltid litt lenger, jeg har en konto som heter “Sparing til jul”. Skjønte du, du har sikkert en nettbank og i nettbanken kan man lage seg mange forskjellige konti, det har jeg gjort, har 7-8 tenker jeg! Hvis man har alle pengene på en konto da mister man styringa! Men det er disse pengene til jul jeg velger nå! Lag deg en ny konto i nettbanken og finn på et navn til den!

 

Og når man får lønning så sett av noen kroner, trenger ikke være så mye, 100 eller opp til 500..Og så kan jo justere underveis. Kanskje sette av en tusenlapp når feriepengene kommer. Altså jobb litt med denne kontoen og sett av penger hver måned! Når midten av desember kommer så har man faktisk litt ekstra å rutte med til jul, til gaver, mat og hygge! Og på denne måten så blakker man seg ikke helt når desember er der.

 

Dere vet, det går en del penger i desember, i hvertfall for oss som er glad i å kjøpe gaver, god mat og liker litt ny julepynt! Du har mange måneder på deg hvis du er flink og begynner å lage deg en ny konto eller flere! Plutselig er det gøy å besøke nettbanken din! Økonomi er gøy!

 

 

Ei krone her og ei krone der…

 

Blir til slutt flere!

 

Økonomi – viktigste som finnes!

18 kommentarer
    1. Ikke dumt det!
      Jeg har en sparekonto der det går 50 kroner inn hver gang jeg drar kortet 😀 Blir penger av slikt! 🙂

      Men ikke dumt å ha en ekstra sparekonto til juleting!

      1. Du er da flink…Jeg må vente til slutten av november og halve desember..(før det så får jeg ikke helt ånden over meg)..
        Da blir jeg ivrig og da går pengene altså! Så kjekt å ha litt å ta av..

    2. Smart det å spare, ikke bare til jul men til andre ting også. Jeg har en sparekonto i nettbanken, men for tilfellet er den tom. Hadde nok ikke vært så dumt å sette av noen 100-lapper hver måned 😉

      1. Det er lurt å sette inn små beløp for da greier man å spare..
        Gaper man over for mye så går man lei, begynn med kr. 100 til denne julekontoen så er du i gang 🙂

    3. Har mange forskjellige navn og kontoer jeg også.
      Ikke julekort, men gavekonto, og andre 😀
      Veldig kjekt. Setter inn litt forskjellige summer, og det er artig å se hvor mye det blir av en 50 lapp her, og 100 kroner der…osv.
      Veldig smart! 😀👍

      1. Så bra akkurat slik har jeg det også, plasser penger hit og dit når lønninga kommer inn..
        På brukskontoen trenger man ikke mange kronene..
        Og i løpet av et år – er det mye penger på min julekonto og det liker jeg.

    4. Har noen konto. En er buffer, den andre er et fast beløp går inn, og 10 kroner hver gang man drar kortet. + trumf og Coop. Mange tusen gjennom flere år. Jeg lager en del gaver sjøl, eller handler på tilbud/salg gjennom året og ferdig med julegaver for lenge siden. Kan heller vente til krigen er over og farte på ferie til neste år.. Klem

      1. Herlig, virker som du og dere har god kontroll på dette og kjekt å lage gaver selv ja..
        Og da kan man fordele hele året!
        Jeg tør ikke reise til Kreta nå, for å si det sånn…
        God klem og fin kveld til deg!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg