Søtnosene

 

Rekkefølgen er helt tilfeldig…

 

Syriner er noe som minner meg om barndommen og er for meg nostalgi..Egentlig ikke så vanlig i nyere hager lenger, det er litt synd. For den er jo helt skjønn, enkle eller doble eller hvite eller lilla nyanser. Vakkert..og de dufter himmelsk..

 

 

Rododendron er skjønn. I min hage har jeg 8 stykk tror jeg. En lite tilskudd som jeg har vært spent på. For den har sådd seg selv. Jeg trodde det ikke var mulig. Men det er mulig. For en plante har dukket opp et sted hvor det ikke har vært en grein som har forvirret seg ned i bakken og blitt en ny plante.

 

Jeg er glad i disse rosa, rosa egentlig som knupp og blir hvit når den er i full blomst! 

 

 

Liljekonvall er vakker..Det er våren for meg! For en duft altså og så skjønn..Plukket en bukett jeg, men kan ikke ha dem inne for reagerer litt på det nå merker jeg. For det dufter parfyme……Plukket i skogen i dag!

 

Jeg har holdt på en del timer i hagen i dag. Sådd litt og fylt på litt jord her og der og luket et bed. Så negler og  fingrer har blitt “grønne”…I hvert fall, man ser dem er brukt! 

 

GOD KVELD

9 kommentarer
    1. Har en stor syrin i hagen. Elsker den, men det er lenge til den blomstrer,
      Liljekonvall er også en av yndlingsblomstene mine. Mange gode barndomsminner rundt den blomsten. Fremdeles litt tidlig for den og, Men om en uke eller to…Avhengig av om vi får litt varme.

      1. Blomster er mange ganger gode barndomsminner – vi nyter dem livet ut ja..
        Syrin er magisk…Og den duften blir jeg helt betatt av. Men de krever god plass så kanskje derfor de forsvinner fra dagens hager. Det er jo ikke mange mål lenger når man kjøper en tomt.
        Meldt varme dager her nå, blir deilig. Den sure nordavinden vi hadde på 17. mai er borte..

    2. Enig med deg! Syriner er vakre og lukter sååå godt. Har en liten busk i hagen med hvite blomster….! Rhododendron er kjempefint når de blomstrer, hjerteøyne….! og en bukett liljekovall må jeg bare plukke! Har jo en helt spesiell vase til dem, og klarer å ha dem inne som regel. Liljekonvaller er ikke kommet orntlig igang hjemme ennå…! Takk for velduftende innlegg og god klem ❤️

      1. Mange takk, vakre disse søtnosene her. Du har en vakker vase og det husker jeg godt.
        Egentlig litt tidlig her også, om en uke da tror jeg de fleste er i full blomst.
        Så må nok en ny tur i skogen der de finnes. Jeg taklet lukta bedre før, men
        tåler mindre etter corona-vaksinene merker jeg. Blitt mer var på lukter og parfyme.
        Taklet det dårlig før også, men nå enda et hakk verre..
        God klem…

    3. Ja, syriner gir barndomsminner. Vi hadde et par store trær i hagen – og husker kattene likte seg under der 🙂
      Rhododendro er også vakker. Mye vakkert nå! klems

    4. Har to syriner i hagen. De lukter så godt. Min mor plantet dem for mange år siden. Her plasker det ned, og jeg leser krim. Fått leselysten tilbake. Ha en fin helg. Klem

      1. Herlig å høre at du leser igjen. Koselig å lese bøker. Liker det godt, men har ikke så godt driv som før.
        Men fikk levert en bok til biblioteket i dag. Så går rette veien for meg også.
        Syriner er nydelige…Det er gamle koselige hager og nostalgi på høyt plan det.
        Klem fra meg 🥰

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg