søndagsturen – kortreist med sjel

 

Her er det sjel i massevis.

 

 

Minner fra Røds brug og så finner du litt bilder: HER  Jeg vet ikke hva dette er, men må være en slags grunnmur fra Røds brug. Du finner litt her også: Norges fineste ballastplanteplass Som dere skjønner så var jeg tilbake her på denne plassen for å finne planter! Seilskutene kom til Norge for å laste trelast. Men Norge var fattig på den tiden og det var dårlig med import. Seilskutene fyltes opp med jord som ballast og dette ble tømt på dette stedet! Og ut av dette kommer mange sjeldne planter her på øya. Men fant ikke så mange blomster. Litt tidlig enda – tror kanskje juli har mer å by på! 

 

 

 

Villepler har sjel. Det er en egen art. Finnes med både rosa og hvite blomster. Det er ikke epler som har forvillet seg. Men som dere ser! Villepler gror som en busk! Og eplene som kommer etterhvert er helt uspiselige, til og med fuglene takker nei…Men skjønne er dem! Mer om villepler her: villepler 

 

 

 

 

 

Ønsker deg en fin kveld!

14 kommentarer
      1. Jeg også, blir vel alle gode ting er tre her også! Ny tur – på jakt etter sjeldne blomster/planter og blåbringebær!
        Klem… Ja – jeg elsker disse villeplene – så utrolig fine når dem blomstrer.

    1. God morgen. Så mange flotte plasser du viser fra området hvor du bor! Det treet var jo aldeles nydelig. Moro å se det som vokser og gror. Fine bilder du har tatt. Ha en fin dag.

      1. Tusen takk, mange fine steder her jeg bor og jeg uker kortreiste turer. Der finner jeg masse glede!
        Treet er nydelig, med alle disse rosa blomstene. Ønsker deg en fin dag. Jeg skal på jobb utover dagen i dag!
        Forskyver dagen litt på grunn av noe som jeg må delta på senere. Klem…

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg