søndagsmaten

 

Jeg har jo dette prosjektet mitt at jeg spiser ute hver søndag for å brekke opp helga og for å gjøre søndagen hyggelig…Slik at jeg ikke bruker opp all min energi på mamma, men at man også henter energi et sted. Det er viktig for meg..

 

Spiste på Chang Cheng i dag, helt grei mongolsk mat..Smaker godt der og da – men ikke sånn man husker i åresvis etterpå…hehe..Var sammen med en kamerat av meg, greit å prate litt..noen ganger greit å gjøre ting alene og noen ganger sammen med andre …

 

Du finner litt her også: CHANGCHENG Hvis du vil lese deg opp litt – Kinesisk og Mongolsk mat..Rett nr. 18 hvis du leser menyen..

 

 

 

Ris man får ute sånn er alltid mye bedre enn den man lager selv..

 

 

Jeg kjørte…Fristet ikke trave til byen i det møkkaværet! 

 

God kveld…

14 kommentarer
    1. Risen de lager betydelig bedre, ja. Tror de fleste bruker basmatiris som tar lengre tid å koke enn den hurtigrisen vi pleier å lage.😅
      Veldig lurt at du spiser ute i stedet for å lage middag når du skal besøke moren din.
      Nyt mandagen!🤗

    2. Høres ut som en fin plan å spise middag ute en dag i uken. Jeg lærte hvordan jeg skulle koke ris av kona til fetteren som var fra Thailand. Hun vasket/skylte alltid risen før hun kokte den. Selv den som kom i posjonspose, og det var noe helt annet. Hvordan er mogonlsk mat sammenlignet med annen asiatisk mat? Ha en fortsatt fin mandag, klem 🤗

      1. Takk for tips om ris, det skal jeg huske på heretter…Så bra! 🙂
        For meg smaker dette kinamat også, men det er kanskje noe med tilberedning av kjøttet??
        Det er jo sure og søte sauser og grønnsaker og kjøtt og mye and!
        Men som sagt jeg kjenner ikke forskjell på kjøkkenet her slik at jeg kan uttale meg..
        Men det er god mat, men ikke noe jeg spiser så ofte, er ikke sååå godt! 🙂 klem og kos deg med kvelden..

    3. Det å spise ute en dag i uken hørtes ut som en god plan! Veldig viktig å unne seg slikt, – ha noe å glede seg til! 🥰

      1. Tusen takk, ja jeg prøver å kose meg for pengene mine. Penger er til for å kose seg med tenker jeg.
        Søndag for meg har blitt en dag jeg gleder meg til! 🙂 Spise ute er så koselig…
        Ha en fin dag…

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg