Søndag og fri

 

Søndager…

 

Før var det å sove lenge….

 

Sånn er det ikke lenger, jeg liker komme meg opp lenge før 0700 alle dager..Sove til 0900 husker jeg ikke sist jeg gjorde. Det må være 10 år siden eller mer. Jeg liker å komme meg opp, man trenger ikke gjøre masse hele tida. Men jeg liker å møte dagen tidlig. Man trenger ikke hoppe i dusjen med det samme, men heller nyte kaffekoppen i sånn helgemodus. Det er deilig..

 

Flott vær i dag, skal komme meg på tur etter hvert. Ble ferdig med malejobben i går,  på veranda og det var deilig. Ting har gått litt trått i sommer, mye regn og mange dager har det vært fint vær i de dagene jeg har jobbet og regn i de dagene jeg har fri..Passer dårlig med malejobben utendørs.

 

Jeg gleder meg til å bli pensjonist etter hvert. Ha hele sommeren til rådighet og ikke gamble på finværet de få dagene sola skinner. Alltid litt håpløst. Jeg husker en ferie jeg hadde tre uker med regn og mandagen jeg begynte på jobb, så skinte sola som aldri før. Og det ble fint vær lenge! Da begynte jeg nesten å grine……

 

Men ha en flott søndag da!

 

🌼S 🌼 O 🌼 L🌼

10 kommentarer
    1. Jeg står som regel opp kl 9 hver dag, men jobber med å flytte det til kl 8 for å få enda mer ut av dagen. Har ikke helt klart det enda 😉 Håper du får en fin søndag 🤗

      1. Bra plan, klokka 0800 passer deg og da får mye igjen utover dagen. Nå som det skjer en del på
        formiddagen med strikk og kino og sånn hos deg…Klems 🧡

    2. Jeg er også alltid tidlig oppe.🤗
      Det er godt å starte dagen rolig og ha dagen foran seg.
      Her har det vært fint vær i sommer, men da har jeg jobbet, så da ble det ikke malt noe som helst.
      Når høsten nå kom og jeg skulle male, regner det. Typisk!
      Kos deg!🤗

      1. God kveld i stua. Dere har hatt nydelig vær – det er helt sikkert. Men maling og kaker og cafe, rekker man jo ikke alt på en gang. Skal man male, må ma ha tørt vær og god tid. Kan ikke stresse med det.
        Jeg føler meg ganske ajour med de oppgavene jeg hadde tenkte å gjøre ute, føler lettelse. Men man har også oktober her som man bruke til maling. Men helst på dagtid. For må jo rekke å tørke før kvelden og fuktigheten siger på.
        Nyt kvelden – ja det er virkelig deilig å komme seg opp på morgenen.

    3. Jeg er alltid tidlig oppe – senest 6 i uka – en eller annen gang før 7 i helga! Liker det, da blir det en god, lang dag! Utemalerjobber har jeg hatt noen av i år – har jo vært nærmest umulig lissom! Bra at du fikk det til nå! Tre ferieuker med regn er forbaska – en får krysse fingrene for at en ikke opplever det så ofte! klemmer <3

      1. Deilig å komme seg opp og få mye ut av dagen. Det er topp altså..
        Jeg føler me ganske ajour med maling og oljing, ser ut som jeg greide det helt sånn på tampen. I år det vært
        for mye ustabilt vær. Utrolig kjedelig når aldri får lange fine dager med utejobb. Men litt og litt – blir mye når
        man man tenker over det.
        ..
        Ja, det var trist altså. Etter tre uker med dritt vær skulle jeg på jobb og jeg jobbet 100 % da og
        det er ille å tenke på alle de dagene jeg misset å være ved sjøen og bade. Det gjorde vondt.
        God klem..

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg