sommeren er da ikke slutt

 

Hei på deg! jeg jobber jo midt i sentrum av byen om dagen. Så da er det fint å gå tur i spise-pausa si. Gå sånn og titte og trave. Spise en brødskive på en benk og se på livet. Jeg har endelig skjønt det. Det er jo på dagen det er liv i byen. Alle menneskene som jobber her og der som farter ut og inn og spiser lunsj på et spisested eller kaffebar eller en matpakke et sted ved elva eller noe. Et hav av muligheter. Og masse koselig å se på! Jeg drar jo som regel til byen ved 17:00 ellers og byen er da tom. Da er jo folk hjemme og lager middag og flyr ikke i byen etter jobben slik jeg gjør! Jeg vil jo se noe annet! Jeg jobber i et industriområde. Helt annerledes. Folk sitter som regel inne i pausa si. Men har du jobb i byen blir det færre folk på spiserommet. Ganske så logisk! 

 

 

Det blomstrer så vakkert overalt nå!

 

 

Det er fortsatt sommer! På dagen…litt kjølig på morgen og kveld!

 

 

Det er stas!

 

 

Sånn tittet jeg rundt i pausa mi i dag! Ikke akkurat feil fokus det da! Konklusjon. Det er fortsatt sommer og varmt og leeeeeenge til høst og vinter!

 

 

Her satt det ingen, men det er vel restaurant og de åpner kanskje litt senere! Skal jo holde på noen timer utover kvelden! Sikkert ikke behov for å åpne kl. 11:00 tenker jeg! Folk vil  jo ha enkle retter til lunsj. Og ting som ikke tar for lang tid å lage. Vi er ikke svensker som har lengre matpause enn oss nordmenn. Men de jobber jo også lenger utover ettermiddagen da! Ola Dunk vil tidlig hem! 

 

 

Nyt en deilig kveld…Det er sommer! Enda…

 

 

 

 

12 kommentarer
    1. Kjempefine og nydelige bilder du har tatt 🙂

      August er jo en sommermåned det også. Sensommer vil jeg si. Vi har hatt noen kjempefine augustdager med sol og varme. Det er sommer ut august vil jeg si, selv om temperaturen har falt, og det er litt kjøligere ute.

      Nam, nam :p Så kjempegodt ut. Mye godt man kan få ut av billig penge, og det gjelder å være kreativ 🙂

      Ønsker deg en kjempefin torsdagskveld <3 🙂

      Purr, purr, og bloggklem fra Toril og kattene

      1. Tusen takk, August er sommer det..Men vi glemmer det litt for det er litt kjølig på morgen og kveld..Midt på dagen er det nydelig…Klem fra meg.

    2. Åh… så herlige bilder ❤
      Ja det er sommer på dagtid fortsatt. Kjenner høstlufta bare på morgen og kveld.
      Vi må nyte så lenge vi kan😃
      God natt til deg😚

    3. Så koselig og sommerlige bilder. Herlig med en kopp kaffe i egen by eller ta bilder av alle de fine blomstene midt på dagen ja! Nyt sola! 🙂

    4. Flotte sommerbilder, og ja, det er jo fortsatt sommer selv om det ikke kjennes sånn ut her, med 3,5 grader på morran, og 11,4 akkurat nå.;)
      Veldig koselig å nyte lunsjen på denne måten. Det hendte det at jeg gjorde når jeg jobbet i byen også…Trondheim altså 🙂 God fredag og helg! 🙂

      1. Tusen takk, virkelig deilig å nyte lunsjen utendørs. Helt topp dette! Brrrr, det var kaldt hos dere..Men sånn er det jo – det nærmer seg september! God helg…

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg