Sommer, sol, sjøbris og hav

 

 

God lørdag dere…

 

Denne sommeren har vært litt rar, varm i juni og litt dårlig juli…

 

Så egentlig ikke badet så mye i år, gidder ikke bade når det er kaldt på land og vannet har blitt kaldt igjen..Ingen sjarm for meg det. Kan greit bade i kaldt vann, men da bør det det være fin temp på stranda og ikke sur vind..Sånn 10 grader på morgen og kvelden i lufta er ikke sånn sommer hvor man bader hele dagen og stikker ned og tar et kveldsbad også…Nei, da er det nok annet å gjøre.. Bildet er fra i fjor..Fant  ikke så mange av meg selv med den overskriften..i år! Fra Kongen Marina på Frogner, der er det supert altså…Vært der flere ganger denne sommeren også..men ikke spist mat der i år. Det er lissom burger man spiser der. Den er de mest kjent for! Link her Kongen Marina 

 

Men liker jo norsk sommer jeg – men blir mindre bading..og mer jobbing her hjemme..med hage – vi har et område mitt på feltet her som var en lekeplass tidligere..Føler lissom at det blitt min baby..Noen må jo ta tak i det..Hvis ikke blir det bare kratt og bringebær…En annen nabo tar også et tak, men alle de andre som lufter hunder og sånn løfter ikke en finger! Jeg har jo ikke hund…De tenker vel ikke over det…Vel, det var det jeg skulle frem til, man trenger ikke kjede seg fordi badelivet har strandet på en øde øy i år! 🦀 

 

I dag blir det skikkelig gryte med kjøtt som er kokt i flere timer..Deilig…God mat med poteter eller ris til – vi skal ha poteter til denne middagen..Var hos mamma på sykehjemmet, der var det risengrynsgrøt til lunsj..Det  var stas følte jeg..Noen spiste på rommet og noen i spisesalen..En venninne av mamma hadde falt og brukket armen og skulle på Kalnes (sykehuset) så fort det var ledig fortalte hun meg. Må nok gipse..Ellers så har jeg gått lang tur her på Kråkerøy og det ble noen bilder på IG – Solliv.blogg 🥰

 

Litt varje i dette innlegget, så ble litt oppsummering av lørdagen og sommeren…både i fjor og i år, hehe….

 

24 kommentarer
      1. Da har du mye å glede deg til! I Oslo! Du kan gå fra Aker brygge og følge skilter og velge havnepromenaden.
        Da kommer du til Kongen Mariana etter ca. 15 minutter. Eller du kan ta trikken til Skillebekk og gå derfra..
        Jeg har prøvd begge varianter og likte best å gå promenaden.

          1. Ja, utrolig fint å gå dit. Ligger like ved Hjortneskaia, der Kielferja går..
            Nyt turen – meget fint der..Litt sånn sossepreget og kult…Moro..
            Promenaden er topp å gå.

    1. Høres ut som skikkelig god middag altså <3 og været og badelivet har ikke akkurat tatt av i juli, men – kanskje kommer det tilbake det der gode været! Uansett så finner vi på no gøy ute, du og jeg! Du er grei som fikser på lekeplassen – du får tromme sammen til en dugnad….! Klem <3

      1. Tusen takk, middagen ble nydelig. Gryte med grønnsaker og rødvin i gryta..Kjøttet ble supermørt..
        Kokken, altså meg – fikk skryt, hehe..
        Ja, nå er jeg i grunn ferdig med lekeplassen…Holdt på i flere dager..Men kan jo alltids lage kaker og be folk på kaffe og kake.. 🙂 klem…

    2. Kjøttgryte er godt 🙂
      Jeg badet i går – med sol og en del vind…
      Du har fine dager på Kråkerøy selv om du ikke bader 🙂 Rydding må til av og til – og koselig om alle kan stille da…
      Lag deg en fin fin søndag 🙂 klems

      1. Tusen takk, ble godt…masse vin i gryta og kjøttet ble såååå mørt.
        Ja takk, ut på tur må man og prøve finne på ting i heimen og utenfor..Nå er det ganske ok på lekeplassen og
        sier meg ferdig. Men det kostet slit og mange timers arbeide..Kratt kan man ikke ha i nærheten, det er ikke pent..
        Kos deg med søndagen, klem..

      1. Ja, fint sted å lufte hunder…liten park..
        Jobber med dette hvert år jeg…bruker gressklipper, kantklipper etc..
        Men savner litt deltagelse fra flere..Det blir en nabo + meg.

    3. Jeg tror jeg gjekk på folkehøyskole med en som bor der på Kråkerøy… Morten Åsterud? Kjenner du navnet? 🙂 Kanskje de har flyttet… Tror å ha forstått at det er der de bor 🙂

    4. Hørtes ut som en veldig god middag 😋 Sommeren har bydd på store kontraster med høy varme i juni og kanskje ikke så varmt nå i juli. Jeg er jo litt Viking jeg da, og liker ikke når det blir for varmt. Ha en strålende søndag, klem 🤗

      1. Du liker slik som nå tenker jeg, men litt for kaldt for meg å dra på stranda og være der med 18-19 temp.
        Men nok annet å finne på..
        Middagen ble super god, skal lage mer av…Rester i dag 🙂
        Klem og fin kveld…

    5. Et annet år får du invitere til dugnad og kanskje flere hiver seg med. Kom hjem i går kveld helt slått ut av kjøretur til og fra. Men det var flott. Her nord har vi det fint, ikke for varmt og ikke for kaldt. Skal nå smake på hjemmedyrkede jordbær, med vaniljesaus. Men jordbæra var like dyre i Haparanda som her hjemme. 😳Klem

      1. Lurt, ja jeg pusler med denne plassen i hvertfall to ganger pr. måned med gressklipping o.l.
        Men nå måtte det tas litt bringebærkratt også..Det har grodd veldig mye etter regnet..
        Får bake litt og be folk ta med litt futt og energi..
        ..
        Bra du er trygt hjemme da, dere får kose dere og slappe av med kvelden – moro med tur..Se litt annet.
        Har jo sett bilder på IG, så fint ut..Klem fra meg <3

    6. Kan tenke meg det smakte godt 🙂

      Har vært kald juli her også, men i dag har det vært ganske fint. Kald vin, men 20° så vi har kost oss ute i dag, både på sjøen og terrassen 😊
      Vi bestiller fint vær første uka i august i Halden 😉😀

      1. God middag og rester i dag + litt annet.
        Ikke sånn veldig varmt her heller, men ble sol – kunne badet…men ble ikke noe av.
        Halden og sol blir bra vettu…bare til å glede seg 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg