Solliv A til Å

 

God ettermiddag og kveld..

Jeg prøver meg på A til Å leken. Prøvde å fylle ut mest mulig uten å tenke så mye. Det blir best. Det var vel først Pensjonistgunna  som jeg så det først hos. Hun kopierte fra en annen blogger. Hun skrev om det på bloggen sin. Jeg følger ikke den bloggeren så husker ikke. Så var det Utifriluft som kopierte der igjen..Så prøver jeg meg på min versjon..

 

A – Allsidig. Allsidig dame som baker og strikker, snekrer og maler. Det meste i grunn.

B – Blomst. Elsker blomster. Men hater blomster på klær. Kan være noe, men da i sterke klare farger. 

C – Cellofan. Kjøper til jul og pakker julegaver i. Synes det er så fint. 

D – Data. Totalt avhengig av.

E – Engelsk. Utrolig dårlig på engelsk. Passer dårlig sammen med det å høre dårlig.

F – Fiolett. Synes det er en gnistrende flott farge. Elsker sterke farger.

G – Glad. Føler meg som en glad person. Sinnet mitt er lyst og lett. For lett egentlig. For jeg  går på smeller. Da jeg tror for godt om mennesker.

H – Hår. Mitt hår er akkurat det samme. Samme sveis. Samme farge. Som for 10 år siden.

I – IS. Is hører med til sommer og sol. Glad i is i alle varianter på sommeren. Lite is på vinter. 

J – Ja. Jeg føler meg som et JA-menneske. Prøver å bistå der jeg kan.

K – Kaffe. Elsker kaffe på morgen og formiddag. Etter det smaker det dritt..

L – Leve. Leve i dag. Leve her og nå. Ikke vente til neste helg, ferie etc. Men nyte hver dag. Ikke alltid lurt. For jeg kan glemme å planlegge. For viktig å ha noe å se frem i mot.

M – Mamma. Er mamma til 2 sønner. 26 og 32 (snart).

N – Niste. Liker å ha med noe i sekken når jeg går tur. Knekkebrød og vann. Må ha litt energi.

O – Orden. Liker å rydde. Orker ikke se rot etter middag. Klær som flyter rundt. 

P – Pliktoppfyllende. Stiller opp år etter år på samme jobb.

Q – Frøken Q. Liker å føle meg litt mystisk. Folk må tenke hva dem vil. Det blåser jeg lang mars i.

R – Rastløs. Gjett om jeg er. Må gjøre noe absolutt hele tida.

S – Solveig. Navnet mitt det jo. Og Solliv her på blogg.

T- Te. Elsker grønn te. Drikker 4 kopper hver dag.

U – Ute. Jeg er utemenneske. Elsker å være ute. I hagen eller på tur. Bare være ute. Trenger ikke telte og sånn. Ikke sånn type.

V – Verdsette. Prøver å verdsette det jeg har av møbler og klær. Kjøper sjelden noe nytt. Kan kjøpe noe på loppis, det er gøy. Og klær med litt kvalitet. Heller en ny genser enn 10.

W – WC Elsker det da. Jeg er oppvokst med utedo. Der vi bodde hadde vi utedo. I 16 år brukte jeg utedo. Først bleier da. Helt greit det da. Særlig med 2 hull. Da satt venninna mi og jeg ofte sammen. Men vi bodde på landet og flyttet da jeg var 16 år.

X – XOXO det da.

Y – Ydmyk. Jeg er oppdratt til å være ydmyk. Stå litt sånn med lua i hånda. Men akkurat det er jeg vel ferdig med..

Z – ZOO. Bare hater dyrehager. Innestengte dyr og fugler. Nei takk.

Æ – Æsj. Denne var vanskelig.

Ø – ØL. Har lært meg å like øl. Etter mine ferier på Kreta i mange år. Der er øl best. Vin smaker saft. Godt med en kald øl til lunsj når det er varmt og godt.

Å – Ånde. Hater folk med hvitløksånde. Lukter bare sykt vondt. Mulig jeg kan ha det selv etter en middag. Men på hverdager på jobb, da bør man ikke ha det. Ta en tyggis eller noe…

 

Likte du det?

 

18 kommentarer
    1. Artig å lese!:-) lærte mye nytt om deg. Synest også det er noe litt trist med zoo. Forstår godt du liker wc om du måtte gå på utedo i mange år, for det er stor forskjell.

      1. Takk, var en artig oppgave. Og viktig å tenke fort. Første som detter ned hodet på deg. Utedo er jeg litt ferdig med. Men en hytte med utedo går greit. Jeg har jo trening 🙂 Dyr må være frie synes jeg.

      1. Tusen takk, Var litt gøy denne A til Å leken. Artig med hjemmelagde gaver. Så greit å begynne med litt småtteri. Elsker solsikker. Nydelig gulfarge…Takk 🙂

    2. Elsker disse innleggene, da de virkelig får frem slike små, ‘quirky’ detaljer om personen (hehe). Aller morsomst syntes jeg faktisk det er å se hvordan den enkelte har fylt inn de vanskelige bokstavene. -Der det liksom ikke finnes ord, er faktisk der ALLE har fylt ut helt forskjellig 🙂

      1. Hehe, tusen takk. Synes dette var gøy da. Skrive ned uten å tenke altfor mye. Litt lærer man jo om den personen.
        Ja, artig de vanskelige bokstavene.

    3. Kjekt å lese disse alfabet-bloggene. Er dessverre dårlig å kommentere for tiden, men leser en del likevel.
      Hang meg opp i at du synes vin smaker saft. Måtte flire litt da. Vet ikke hvilken vin du kan ha smakt, men jeg har ikke enda kommet over en vin jeg synes smaker saft. Men smaksløkene er nok forskjellige, og vi tolker forskjellig.

      Kjekt å lese her hos deg. Kanskje jeg også skal følge dette og ta denne 😃

      God helg ❤

      1. Hei, hei. Elsker vin jeg. Men vin når jeg er på Kreta. Rødvina der. Synes jeg ikke noe om. Den smaker saft. Vi har prøvd enormt mange forskjellig. Ikke funnet noen. Så et glass kaldt øl fra Kreta er mye bedre…Artig dette. Du får hive deg på.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg