sol sol solsikke

God varm ettermiddag eller kveld er det vel nå, til alle her inne 🙂

 

 

Varmt og klamt om dagen. Selv for meg som sjelden sliter i varmen. Men det er en annen varme her hjemme når det blir varmt enn i syden synes jeg. Sola stikker på en måte mer og det er lummert. Og masse mer veps og slikt. Kreta som vi pleier å være finnes det nesten ikke insekter eller noe. Her er de på plass når sola skinner. Akkurat nå masse veps. Ikke så greit. Sykla en liten tur til stranda, men fort jeg tok frem maten så surra det rundt hodet.  Akkurat da får jeg litt sånn æsj..orker jeg dette. Spiste maten her på trappa hjemme jeg. 

Jeg plukka noen små solsikker på plenen i våres og planta dem i potter. Nå i dag kom det blomst på den ene. Fint. Fuglematen fra i vinter 🌼

 

I morgen er det meldt regn og kjøligere vær. Helt greit synes jeg da. For nå er jeg på jobb igjen også 🙂

 

Straks ut og gå litt, mangler litt skritt. Blir dårlig med skritt når man sykler. Men blir skikkelig svett da. Det er sikkert bra å svette litt og få opp dampen. Men lurt å drikke en del da. Vann så klart. Ikke alkohol det vil gjøre det bare verre.  Kan ta meg en øl en gang i blant jeg, men faktisk vært lite alkohol i sommer. Men ingen krise…..

Ha en kjekk kveld videre da….klemz 🙂 og nå trenger vi også litt salt. Så spis litt potetgull med god samvittighet. Spiste en hel skål i stad jeg…

 

 

8 kommentarer
    1. Jeg sitter HELT stille og svetter vekk.. Renner fra alle steder 😀 Solsikker er kjempefine 🙂 Kos deg med potetgull, jeg tar is jeg 🙂

    2. Må bare le her,,unskyld.. her flagrer du verre enn vepsen. Men er bare herlig å lese sånne øyeblikks bilder- Kos deg.. og nyt alt midt mellom flaksende bitere.. og i begge ender 😀

      1. Tusen takk, ja og innimellom der laget middag. Vært på butikken. Vært hos mamma…Gikk litt unna igjen…Men men. Det er sånn jeg er. Liker stillhet, men ikke at jeg er stille….

    3. Så nydelig, både solsikke og lillekonvall! Etter 13 år i Spania kan jeg melde om et rikt insektsliv der nede, spesielt om sommeren. Kakerlakker, for eksempel, er de mest grusomme jeg vet om. Spesielt de som ikke respekterer mitt revir, og sniker seg innomhus. Dessuten fantes milliarder av fluer og horder med mygg. Jeg er godt fornøyd med å ha etterlatt dem der i sitt habitat, og flyktet hjem til Norge selv. Gleder meg til litt kjøligere dager jeg også. Vi mennesker er ikke veldig romslige når det kommer til temperatur. Det skal ikke mye til før vi synes det er enten for varmt eller for kaldt.
      Jaja, sånn er det.
      Ha en god kveld videre og takk for meg her hos deg.

      1. Tusen takk for flott kommentar. Ikke sant, det skal lissom være helt passe det været. Sånn små kryp er jeg ikke glad i altså. Deilig å komme hjemme til Norge. Med litt opp og ned vær. Det er best 🙂 ha en fin dag.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg